We zijn weer in China - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu We zijn weer in China - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

We zijn weer in China

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

08 Februari 2012 | China, Nanjing

Onze vlucht vertrok deze keer om 17.10 uur in de middag daar KLM de avondvlucht op maandag uit de dienstregeling had gehaald (en dank hiervoor). Dit betekende dat ik al vroeg in de middag met de trein richting Zwolle moest vertrekken om tijdig bij mijn collega’s aan te sluiten. Na een rustige treinreis uiteindelijk rond 15.00 uur op een erg rustig Schiphol aangekomen, is dit crisis mode??
Ff bagage inchecken en door naar onze favoriete SUSHI bar, een traditie moet in stant worden gehouden. Wat ook traditie is, wat kleine geschenkjes kopen voor onze Chinese collega’s, en dan emt name degene welke veel voor ons uitvoeren, toch blijft het een raar fenomeen!!

Na een kleine vertraging, iets met het landingsgestel, om 17.40 u de lucht in gegaan voor een vlucht van 10 uur en 18 minuten, en ik moet zeggen een heerlijke rustige vlucht. Aan boord goed verzorgd door deze keer vriendelijke KLM stewardesse, ook nog een uurtje of 5- 6 kunnen slapen.
De taxi stond weer keurig te wachten op Shanghai Pudong Airport en na een nicotineshot van een aantal van ons konden we de reis vervolgen richting Hongqiao railwaystation.

Na nog een klein uurtje wachten op het treinstation met ca 300 km/h uur in 1 uur en 7 minuten naar Nanjing gebracht, lekker relaxed en comfortabel. Op Nanjing railwaystation South de metro opgezocht om uitiindelijk om 16.00 uur in het Jinling Hotel aan te komen www.jinlinghotels.com

Year of the Dragon.
Op 23 Januari is het jaar van de Draak begonnen volgens de Chinese Astrologie welke eindigd op 9 Februari 2013. De Chinese astrologie is ouder dan de westerse en berust op de zogenaamde Maanhuizen. Dit zijn 28 Sterrenbeelden, maar wat nog belangrijker is op de doortimmerde levensfilosofie, gebaseerd op diepe wijsheid.

Dragon:
Positief: Enthousiast, Energiek, Succesvol, Sentimenteel, Vitaal, Warmhartig en Moedig
Negatief: Wantrouwig, Snoeverig, Star. Lichtzinnig, Flirterig, Mateloos en Schepre tong

En als ik dan een berekening loslaat op de vele machines op internet ben ik een DRAAK, Whaaaaaaaaa
Het moet dus voor een goed jaar worden als ik het allemaal moet geloven volgense de Chinese astrologie waarbij het Positieve duidelijk wint van het Negatieve. Laten we op 10 Februari 2013 de balans maar eens opmaken.

Vanochtend, woensdag, ben ik met een aantal collega’s om 7.30 u al vertrokken naar de productieplant welke op 1 uur rijden buiten de stad ligt. Na wat veiligheids instructie en het beantwoorden van een vragenlijst allemaal geslaagd om de plant VEILIG t emogen betreden. Wat opvalt: WAT EEN OUDE MEUK, WAT SMERIG EN WAT VERSCHRIKKELIJK KOUD OP KANTOOR!!!! Gelukkig had men de verwarming wel kunnen vinden in de conference room. Nee erbuiten, zelf op het toilet, was het niet te harden van de kou. De workshop welke ik heb gegeven was uiteindelijk wel een suc6, ondanks dat een deel van de genodigden niet aanwezig was vanwege uitval van productie apparatuur. Op het moment dat ik dit schrijf be ik alweer met de DSM taxi naar het kantoor gebracht alwaar het lekker warm is, nou ja eigenlijk TE WARM, mijn Singaporese collegee hebben het zo koud dat de heater op 30 C staat. Ja ja, klaag klaag, te koud, te warm, te.............., eigenlijk een luxe probleem WAAR HEBBEN WE HET OVER

Nee alle gekheid op een stokje het voelt weer goed om hier terug te zijn, de collega’s alhier weer de hand te schudden en de interesse van de mensen weer in hun gezichten te zien, GOOD TO BE BACK!!!!

Ni Hao
Henk Jan

• 09 Februari 2012 - 19:37

Fam. Broer:

Hoi Henk Jan,

Leuk om je verhalen weer te lezen. Heel veel succes, maar ook plezier daar!

Groetjes uit het eveneens koude Teuge

Verslag uit: China, Nanjing

Another China visit !!

Binnenkort is het weer zover en gaan we weer 2 weken aan de slag in Nanjing, China.
De doelen zijn deze keer iets anders geformuleerd want we komen langzaam richting een eerste voorzichtige systeem test met een selecte groep van key-gebruikers. Dit betekent dat ik de eerste selected set data zal moeten gaan laden en voorzichtig met de nieuwe tooling kan gaan bug-fixen. Al met al wederom een mooie uitdaging deze ronde.
We zijn ook redelijk benieuwd hoe de mensen zullen reageren op het systeem, of de processen lopen zoals ze moeten lopen en of we tegen echt grote problemen aan gaan lopen. Wij zijn er bijna klaar voor, de gebruikers ook??

Gezien de weersvoorspellingen in China gaan we ook hier een andere uitdaging aan, het schijnt een stuk kouder te zijn dan in Nederland, dus er staat veel warme kleding op de paklijst, buiten uiteraard de zwembroek en de sporkleding
Op dit moment schommelen temperaturen, volgens de Chinese weersite van Nanjing, tussen de -10 s’nachts en +6 overdag, dit betekent dus, sjaal, handschoenen en stevige stappers mee evenals de nodige warme andere kleding gezien de tochtige ervaringen op kantoor.

Ook de weekend invulling zal dus deze keer anders gaan worden gezien de temperaturen, we zullen de komende tijd eens een plan de campagne gaan maken. Wat in ieder geval staat is de boodschappenlijst welke er nu al ligt en afgewerkt zal gaan worden, ben trouwens niet de enige want de collega’s zijn ook met lijsten in de weer. Dus een weekend uitdaging is zeker aanwezig.

Ik zal in ieder geval weer mijn uiterste best doen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen en die van mijn collega’s.

Henk Jan

You cannot use the same kind of thinking used when you created them