Afwisselend weekend, afwisslend weer/activiteiten - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Afwisselend weekend, afwisslend weer/activiteiten - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Afwisselend weekend, afwisslend weer/activiteiten

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

13 Februari 2012 | China, Nanjing

Op het moment dat ik dit schrijf is het lunchtijd op de maandag. Zelf neem ik vandaag geen lunch daar ik toch nog redelijk vol ben van gisteravond en een stevig ontbijt vanochtend. Nee een paar bananen en het komt helemaal goed tot het avond diner.

De vrijdagmiddag hebben we gebruikt voor onze 1ste integratie test van alle processen, alle BPE en D-ICT Singapore hebben wij samen alles doorlopen, de Chinese data gebruikt en gekeken waar we wel of niet tegenaan zouden gaan lopen. De issues vallen mee en we zijn dus weer een hele stap verder in het proces. Nee we kunnen wat dat betreft met een goed gevoel het weekend in.

De vrijdagavond gaan we maar weer eens naar de Munchener Paulaner bar daar een aantal collega’s hier nog niet eerder waren geweest. Uiteraard hadden wij wat belevenissen van het vorige bezoek gedeeld dus we hadden voor onszelf de lat wat hoog gelegd. Niets was minderwaar, het was wederom erg gezellig, het was warm, het Duitse WITBIER smaakte prima en we hebben lekker gegeten.
De band met de vaste travestiet speelt weer ouderwets Chinees/Engels en ze gooien alle chamre weer in de strijd. Ook het maken van een filmpje maakt de lachspieren los.
Dat het uiteindelijk iets aan de late kant is geworden mocht de pret niet drukken. (waarvan akte)

Als we de zaterdagochtend uit bed komen blijkt het weer uitzonderlijk mooi voor de tijd van het jaar, graadje of 12 en een lekker zonnetje, tijdens het ontbijt besluiten we dan ook om richting de Yangtze rivier en Yangtze brug te gaan. Met een toch vrij lange taxi rit komen we op plaats van bestemming. Een indrukwekkend bouwwerk doemt voor ons op. Het is een 2-deks brug, onder de spoorlijn en boven de autoweg. Als we uiteindelijk op het autodek staan, tenminste het voetgangers gedeelte hiervan, is het net of je op een vibrator staat, ongelovelijk hoeveel trilling er word veroorzaakt door alle verkeer. Ook het uitzicht is fenomenaal, dit ondanks de toch laaghangende mist (SMOG?) kunnen we toch redelijk ver kijken op deze toch wel erg hoge brug.

We lopen door werkelijk de krottenwijk van de buitendorpjes van Nanjing, wat een verschrikkelijke bende is het hier, dat mensen onder deze erbarmelijke omstandigheden kunnen leven is mij een volkomen raadsel. Ik heb toch al heel wat gezien op deze aardkloot echter dit lijkt voor ons althans onmenselijk, toch verbaasd het mij hoeveel lachende gezichten je nog ziet, dit ondanks dat de chinezen bijna niet met een vrolijk gezicht rondlopen.

Verder wandelend komen we bij onze bestemming Lion Rock uit. We komen bij een tempel welke wederom aan de Ming dynastie is gelieerd. Dit is weliswaar een replica echter niet minder mooi. Schitterend gebouw met werkelijk schitterende decoraties. Ook de geschiedenis word in vogelvlucht verteld. Conclusie is wel dat als je in het museum rond de Ming dynastie bent geweest dat dit lang niet alles verteld war er beschikbaar is. Toch blijft het indrukwekkend om te zien, ook het uitzicht bovenop Lion Rock met deze weersomstandigheden is heel erg mooi.

Om 18.30 u hebben we afgesproken met onze Singaporse collega’s om samen het diner te genieten. Dit is wederom een feestje als je ziet wat er op tafel voorbij komt. Gebakken eendekop welke doormidden is gezaagd met alles erin, erop en eraan. Kip waarbij de kop gegrild als decoratie er naast is gezet (inclusief hanekam) vis met alles erop en eraan, nee teveel om op te noemen. Het foto resultaat is schitterend dus wederom een prachtig aandenken aan deze avond. Gezien het slaapgebrek van de avond ervoor maar lekke rop tijd naar bed om zondag weer fris aan de wandel te kunnen gaan.

De zondagochtend blijkt dat het weer volledig is omgeslagen en de regen met bakken naar beneden komt.
E.e.a. houd in dat we dus niet de andere kant van purple mountain gaan doen maar een binnen activiteit moeten gaan doen.

We besluiten naar het Nanjing Museum te gaan. Wat we hier voorgeschoteld krijgen is een Chinees verhaal over een Japanse invasie wat vergelijkbaar is met de 2de wereld oorlog. Tijdens een invasie van de Japanners in 1937 zijn er in 6 weken tijd 300.000 Chinezen gedood. De foto’s welke worden getoond zijn soms schokkend, een Chinees hoofd op een roadblok van de Japanners, een onthoofding, massagraven, stapels lijken en ga zo maar door. Een indrukwekkend verhaal welke behoorlijk indruk maakt op ons allemaal. Het is dan ook even stil als we het museum verlaten.

Vanwege de weersonstandigheden gaat een deel terug naar het Hotel om later in de middag de stad weer in te gaan, een ander deel gaat direkt door en trotseerd de regen. Rond 4 uur ga ik samen met Klaas naar stekkerstraat (electronicastreet) waar het werkelijk vol staat van electronica winkels, telefoonhallen, en ga zo maar door. Uiteindelijk gaan we met z’n allen, als we weer gegroepeerd zijn, tablets in slaan van onze bestellijst. Na onze slag te hebben geslagen, 17 tablets terug naar het Hotel. Uiteindelijk sluiten de de dag bij ons favoriete Japanse restaurant. Na teveel eten gaan we tijdig op bed om weer fris aan de week te beginnen.

Al met al een afwisselend weekend, afwisslend weer en afwisselende activiteiten.
Het is nu tijd om weer aan het werk te gaan en verder te gaan waar we voor zijn gekomen

Een fijne werkweek voor eenieder
Ni Hao from Nanjing China

Henk Jan

Verslag uit: China, Nanjing

Another China visit !!

Binnenkort is het weer zover en gaan we weer 2 weken aan de slag in Nanjing, China.
De doelen zijn deze keer iets anders geformuleerd want we komen langzaam richting een eerste voorzichtige systeem test met een selecte groep van key-gebruikers. Dit betekent dat ik de eerste selected set data zal moeten gaan laden en voorzichtig met de nieuwe tooling kan gaan bug-fixen. Al met al wederom een mooie uitdaging deze ronde.
We zijn ook redelijk benieuwd hoe de mensen zullen reageren op het systeem, of de processen lopen zoals ze moeten lopen en of we tegen echt grote problemen aan gaan lopen. Wij zijn er bijna klaar voor, de gebruikers ook??

Gezien de weersvoorspellingen in China gaan we ook hier een andere uitdaging aan, het schijnt een stuk kouder te zijn dan in Nederland, dus er staat veel warme kleding op de paklijst, buiten uiteraard de zwembroek en de sporkleding
Op dit moment schommelen temperaturen, volgens de Chinese weersite van Nanjing, tussen de -10 s’nachts en +6 overdag, dit betekent dus, sjaal, handschoenen en stevige stappers mee evenals de nodige warme andere kleding gezien de tochtige ervaringen op kantoor.

Ook de weekend invulling zal dus deze keer anders gaan worden gezien de temperaturen, we zullen de komende tijd eens een plan de campagne gaan maken. Wat in ieder geval staat is de boodschappenlijst welke er nu al ligt en afgewerkt zal gaan worden, ben trouwens niet de enige want de collega’s zijn ook met lijsten in de weer. Dus een weekend uitdaging is zeker aanwezig.

Ik zal in ieder geval weer mijn uiterste best doen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen en die van mijn collega’s.

Henk Jan

You cannot use the same kind of thinking used when you created them