Vertrek uit Beijing en intrek nemen in Nanjing. - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Vertrek uit Beijing en intrek nemen in Nanjing. - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Beijing en intrek nemen in Nanjing.

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

09 Juni 2012 | China, Nanjing

Vanochtend is Marga vroeg vertrokken richting Beijing International Airport, via metro en airport shuttle train kreeg ik om 9 uur een berichtje dat ze aan het ontbijten was. Ben zel fop de kamer achter gebleven omdat ik pas in de niddag een vlucht had richting Nanjing. De ochtend heb ik dan ook gebruikt om de backlog van de week vakantie voor een deel weg te werken.

Rond de middag vertrek ik richting Terminal 3 van Beijing International Airport,, de temperatuur is ondertussen al weer richting de 30 graden dus ben blij als ik mijn koffer kan afgeven. Op het vliegveld is het waanzinnig druk, ben eerlijk gezegd verbaasd over de hoeveelheid binnenlandse vluchten welke hiervandaan vertrekken. Als ik bij de security check voor domestic flights aankom staan er een lange rij. Rustig wachtend wat gaat komen ben ik na ongeveer een 25 minuten aan de beurt, poeh en wat heb ikhet warm. Ik haal zoals het hoort mijn laptop eruit en alles gaat in de scanner, en hier begint de ellende, ik moet een paar spullen uit mijn tas halen want ze hebben zat gezien, spul eruit en opnieuw door de X-ray, weer niet goed, weer meer spullen eruit, als ik voorstel of ik alles er maar moet uithalen was volgens mij vloeken in het Chinees, en weer gaat het niet goed, volgende vakje leeggemaakt en weer niet goed, na 5 keer is mijn tas helemaal leeg, er zit echt niets meer in en TOCH vind de dame van de X-ray dat er iets in mijn tas zit wat er net inhoort. Een meneer met nog meer strepen komt erbij, weer X-ray en weer niet goed, maar er zit niets meer in ik kan er echt niets meer uithalen, een nog hogere meneer in rang erbij, tenminste nog meer strepen, en die moet dan maar het oordeel vellen. Als hij dan met de hand mijn hele tas heeft doorzocht krijg ik een snauw en mag ik inpakken en doorlopen. Poeh wat een operatie.

Na een bakkie koffie en wat eten maar naar de gate voor mijn lvuct naar Nanjing, CA1561 van China Airlines. Het boarden gaat soepel en de kist loopt langzaam vol, een Chinees voo ij stopt zijn tas in de bagagebak echter deze zat al redleijk vol dus hij propt zij tas erbij. Als hij denkt dat hij erin zit wil hij de bagagebak sluiten echter dit lukt niet, hij begint er op te slan als een idioot om hem dicht te krijgen, ik zie vanuti een ooghoek dat hij het balletje van zijn touwtjes aan de rugzak er tussen heeft zitten, als ik hem hierop wil attenderen komen de stewardessen als schreeuwend aanlopen, maaaarrrrrrrrr hij heeft dusdanig hard lopen rammen dat hij het slot heeft vernield en de bak helemaal niet meer dicht wil. Ik weet nie wat er over en weer allemaal is geroepen in het Chinees maar kon er wel uit opmaken dat diverse mensen boos waren. Als na 30 minuten de onderhoudsploeg komt om de schade op te nemen en mogelijk te herstellen begint onze vrolijke vriend opnieuw. Na lang geharrewat gaat onze vriend van boord en word de bagagebak met stevig plakband vast gezet. De rest plakband word aan de stewardessen overhandigd.

De vlucht verloopt lekker rusting, na ca 2 uur landen we in Nanjing, nog ff 45 minuten met de taxi en we zijn weer op het oude vertrouwde adres, Jinling Hotel. Na het uitpakken van de koffer ff eerlijk gegeten en weer lekker aan het zweten, het is hier nog warmer dan in Beijing en de luchtvochtigheid licht rond de 65% , we gaan ons dus wel vermaken de komende tijd met deze temperaturen, blij dat de airco op de kamer goed zijn werk doet.

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net contact gehad met Marga welke net geland was in Rome, ze heef tnog een korte vlucht naar Amsterdam voor de boeg, als alles naar wens verloopt zal ze zaterdagavond rond 22.00 u, lokale tijd, weer thuis zijn.
Laurens heb ik ook nog ff aan de lijn gehad en deze had het ook naar zijn zin.

Ben nu aan het uitzoeken of ik misschien nog ergens voetbal kan kijken vanavond onze tijd, 00.00 uur, moht dit niet het geval zijn dan word het verslaglezen op het web morgenvroeg.

Dit was hem voor vandaag.
Ni Hao
Henk Jan

• 09 Juni 2012 - 20:14

Lianne Zwaan:

Marga, we hopen dat je een goede terugreis hebt gehad!
    En HenkJan veel succes nog in Nanjing!

Groeten uit Kibbelveen

• 09 Juni 2012 - 20:14

Lianne Zwaan:

Marga, we hopen dat je een goede terugreis hebt gehad!
    En HenkJan veel succes nog in Nanjing!

Groeten uit Kibbelveen