Relaxed weekend in Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Relaxed weekend in Nanjing - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Relaxed weekend in Nanjing

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

18 Juni 2012 | China, Nanjing

Zoals in het laatste verslag al aangegeven gaan we de vrijdagavond beginnen in ons vertrouwde Duitse Paulaner Brauhaus. OK nu weten we dat dit gevoelig ligt in het licht van het EK gezien maar hier doet dat niet ter zake. Als we vrijdagavond aankomen blijkt de tent tot over zijn oren afgeladen te zijn, er is alleen nog plek op het dakterras, nu is dit bij 27 graden geen straf dus, doe maar.

We hebben een gezellige avond, eten en drinken lekker en her en der ligt een dirnken Chinees met z’n hoofd op tafel te slapen. Rond 23.45 u besluiten we om naar binnen te gaan want per slot van rekening begint er om 00.00 u een voetbalwedstrijd. Binnen de de band nog aan het spelen maar net voor aanvang stoppen ze ermee en gaat het TV volume omhoog. Al snel zien ook wij de hoosbuien en het stilleggen van de wedstrijd dus maar ff wat blokjes stapelen en andere dingen doen. Om ons heen zie je veel drinken Chinezen en mensen die lallend door de zaal lopen. Opeens vliegt de vlam in de pan en een grote dikke, (sterke?) chinees begint om zich heen te slaan, met een aantal mensen proberen ze hem t ekalmeren maar zonder resultaat. Uiteindelijk lukt het de beveiliging om hem eruit te zetten, tenminste........... nog geen 5 minuten later komt hij weer binnen stormen en beint opnieuw. Nu beginne steeds meer mensen zich ermee te bemoeien en uiteindelijklukt het wat dames onder begeleiding van de bewaking om hem eruit te krijgen. Zo rust in de tent...................................... tenminste dat dachten we, precies achter ons aan een tafeltje met 4 mannen begint ook een grote dikke Chinees te lallen, schreeuwen en wat nog meer, in eerste instantie dachten we omdat frankrijk had gescoord maar dit is minder waar. Opeens begint ook hij te slaan op iets wat voorbijkomt, dit keer is de bewaking er snel bij en gaat hij weer zitten. Op het moment dat ie gaat zitten vliegt ie gelijk weer omhoog, komt naast ons aan de andere tafel staan en begint gigantisch te kotsen (vomet), hde liters bier vloieien over de grond welke er weer uit komen, als hij klaar is gaat hij weer aan tafel zitten en begint vrolijk weer opnieuw te zuipen, Als hij na een poosje bij ons aan tafel beignt te zeuren besluiten we maar om te gaan. Een enerverende avond komt hiermee ten einde.

De zaterdag hadden wij als relaxed bestempeld en is het ook geworden. Rond 12 uur zijn we de dag begonnen met een cappuccino en een gebakje, weliswaar geen appelgebak maar toch. Nadien lekker gewandeld richting electronincastreet, wat inkopen gedaan en rustig terug gelopen naar Hotel. Als we de spullen op de kamer hebben rustig verder richting Fusimau area. In alle rust wat slenteren, mensen kijken, tijdje op het terras zitten en diverse andere ontspannende activiteiten. Nee een heerlijk relaxte dag na toch wel een enerverende week. De avond besluiten we een Italiaans restaurant op te zoeken, Ciao Italia met Italiaanse eigenaar. Hij doet zijjn Italaanse afkomst alle eer aan, fantastisch gegeten met een heerlijk glas Italiaanse rode wijn. Nee al met al een heerlijk diner gehad, was ook wel ff nodig na alle rijst die je langzaam de ............................... uitkomt.

Zondag gaan we met een klein groepje richting Purple Mountain. Frank en Klaas blijven achter in het hotel om een werkachterstand weg te werken en de rest gaat op stap. Rondal was nog niet bij de ming tombes geweest en derhalve per taxi naar de ingang. Als we 30min later aankomen is het erg rustig in het park, tenslotte is het een betaald gedeelte en daar houden Chinezen niet zo van. Wederom moet ik zeggen, ondanks dat ik er al eens ben geweest, dat het indrukwekkend is wat ik weer zie. De diversiteit, de kleuren, de bouwstijl en nu ook andere details die opvallen, in een woord prachting. Als we weer beneden zijn komen we de helft vanoze Singaporse collega’s tegen, we besluiten samen ff een terrasje op te zoeken en een bakkie te doen, het maakt toch wel iets dorstig als jezo lang hebt rond gelopen. Als we verder lopen besluiten we via een trail bovenover de berg terug te gaan, onderweg komen we nog een leuke uitzichtspunt met tempel tegen. Ook hier weer de traditioele bouwkunst met beeldjes op de einden van het dak. Ronald probeert nog iets van resten te vinden in de bosjes eromheem maar zonder resultaat(alleen wat “oude’ dakpannen maar die zijn te zwaar voor in de koffer) , deze zijn waarschijnlijk allang elders....., je kunt het wel raden. Onderaan de berg nog ff in het museum gekeken, nog in een traditionele zijde weverij geweest met een origineel weefgetouw, nog wat winkeltjes gedaan en wat gedronken. Daar onze voeten langzaam om rust beginnen te roepen gaan we richting Hotel.

Om 19.00 u verzamelen we de groe en gaan we eten bij Himalaya, een Indiaas/Nepalees restaurant, volgen horen zeggen moet dit erg goed zijn. De entourage is leuk, de Chinesen zitten op kussentjes op de grond bij een lage tafel (schoenen uit aub) en wij mogen gelukkig aan een gewone tafel op de stoel (met schoenen).
Het eten blijkt inderdaad fantastisch, wij hebben een varieteit een gerechten geprobeert, Naan, Tondouri, Curry, Vegetables, Lam, Chicken en ga zo maar door. Evenals de Kingfisher welke we erbij drinken.
Als we aan het eind van de avond terug lopen concluderen we toch allemaal dat we een heerlijk rustig weekend hebben gehad.

De accur is weer opgeladen en we kunnen de week weer fris beginnen om de laatste dagen van testen af te ronden, Natuurlijk hebben we kleine issues, maar niets om niet op te kunnen lossen. Al met al zijn we nog steeds erg tevreden en hopen deze lijn door te trekken in de 2de testweek.

Hier hou ik het weer bij voor nu.
Hi Hao

Henk Jan