Back in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Back in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Back in Singapore

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

20 November 2012 | Singapore, Singapore

Ik kom er achter dat ik hier eigenlijk naar uitgekeken heb, weer terug naar Singapore. Het is nu 2 jaar geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest, om precies te zijn week 2 in het jaar 2011.
De herinneringen zijn nog levendig, ook omdat ik toen 2 heerlijk weken heb gehad. Ondanks dat ik nu met een ander team mensen ga werken is het ook leuk weer de mensen te ontmoeten met wie je destijds allemaal hebt samengewerkt, zullen ze er allemaal nog werken.........? we gaan het zien.

De zondag van vertrek ga ik s’ochtends gewoon lekker naar de sportschool, ff lekker bezig zijn met afsluitend heerlijk 2 rondjes sauna, een zondagochtend als andere.
De middag is het rustig koffer pakken, veel zomerkleren vanwege de te verwachten temperaturen (30-35 graden), paraplu niet vergeten vanwege de regenperiode en verder lekker kletsen en chillen zoals Laurens dit altijd zegt.

Vandaag moet ik eerder richting Schiphol dan normaal vanwege werkzaamheden in en rond Schiphol en werkzaamheden tussen Emmen en Zwolle; NS.nl roept de hele week al:
Zaterdag 17 November vanaf 16.45 uur en Zondag 18 November hele dag werkzaamheden tussen Emmen – Zwolle, houdt rekening met een extra reistijd van 30 minuten
Weekend 17 en 18 November: Werk aan het spoor bij Schiphol, Houdt rekening met vervangend busvervoer en een extra reistijd van 60 minuten

De reis word er uiteindelijk een met omzwervingen, Ommen => Zwolle met de bus, vanuit Zwolle per trein verder naar Amersfoort, Utrecht overstappen naar Amsterdam Centraal waarna hier overgestapt moet worden naar Amsterdam Sloterdijk om weer met de bus verder te gaan richting Schiphol, al met al bijna 3 ½ uur onderweg geweest om op Schiphol te komen.

Inchecken op Schiphol gaat wederom lekker snel, het is niet al te druk bij de business class check-in wat resulteerd in snelle doorstroming. Eenmaal door de douane ga ik lekker rustig in de Crownlounge, tussen de F en G pier, wachten totdat we moeten boarden. Krantje, hapje eten en wat drinken, heerlijk relaxed om zo voor te bereiden op een vlucht van bijna 13 uur na een enerverende reis naar Schiphol. Nee er zijn soepelere reisjes vanuit Ommen naar Schiphol.

Ook aan de gate zijn vandaag problemen met boarden: Ladies en Gentleman, due to computer problems we need to re-start our systems which will cause a delay of approx 30 minutes word er omgeroepen. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn allemaal 2 keer ingechecked, 1 x met de computer en later nog een keer op basis van een 1 ½ meter lange prinout welke handmatig werd gecontrolleerd. Nee ook dit liep niet soepel. We zijn uiteindelijk met een vertraging van een kleine 2 uur vertrokken in de richting van Singapore.

De vlucht was rustig, ik had een stoel met heerlijk veel beenruimte en de verzorging was goed. Heb tijdens de vlucht gelukkig een kleine 7 uur kunnen slapen wat uiteindelijk de vlucht van 12 uur en 45 minuten aanzienlijk heeft verkort. Nee dit deel van de reis is prima.
Op Changi Airport in Singapore aangekomen kunnen we aansluiten in de ellen ange rijen wachtende voor de douane. Ook hier een kleine 40 minuten bezig geweest om erdoor te komen. Eenmal door de douane met de benodigde stempeltjes loopt het gelukkig weer soepel.

Taxi standplaats is rustig wat resulteerd dat ik direct door kan, na een rit van ongeveer 40 minuten word ik keurig afgezet voor mij Hotel. Check-in verloopt soepel, kamer is goed echter wat aan de kleine kant en de ligging midden in het centrum is prima.

Na een heerlijke verfrissende douche, korte broek en slippertjes aan, om 19.30 uur is het nog 28 graden, en wandel lekker de stad in richting Clarke Quay, eigenlijk kun je het geen wandeling noemen want het ligt aan de overkant van de straat, ware het niet dat ik moet omlopen via een loopbrug om aan de overkant van de drukken verkeersweg te kunnen komen.

Het is gezellig druk in Clarke Quay, de herinneringen van mijn laatste bezoek kloppen nog precies en eigenlijk is er niet zoveel veranderd. Okay er staan weer de nodige bouwkranen maar dit stoort niet daar er s’avonds niet gebouwt word. Heerlijk mexicaans gegeten (Fajitas) aan de rivier, veel gezelligheid om me heen dus heerlijk vertoeven in een relaxte omgeving de 1ste avond.

Terug op mijn kamer merk ik dat ik toch redelijk kapot ben van de reis en alles eromheen dat ik besluit om om 21.30 uur mijn bedje op te zoeken. Na een heerlijke lange nacht wakker geworden om 6 uur in de ochtend, was dus nodig die extra slaap, heerlijk ontbijt, heerlijke temperaturen al op de vroege ochtend en een rustige wandeling naar kantoor. Nou ja wandeling, en kleine 150 meter lopen naar de ingang van kantoor. Ff inchecken en we kunnen beginnen.

Met een kick-off meeting begin ik samen met het team de dag om de komende 2 weken door te nemen, nog eenmaal de planning doorspreken, wie, wat wanneer, en ga zo maar door.
De data migratie kan beginnen we zijn er klaar voor.

De middag lunchgaan we ff buiten de deur, het is ondertussen zonning en 35 graden en de vochtigheid licht rond de 85%. Warme maar het is te doen als je niet te dikke kleding draagt.

Hier houd ik het bij voor nu, later meer
Groeten uit een heerlijk Singapore

Henk Jan

• 20 November 2012 - 21:25

Jeanet:

Geniet ervan en heeeeeeeeeeeeel veel plezier :-)