Werken en chillen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Werken en chillen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Werken en chillen

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

23 November 2012 | Singapore, Singapore

De woensdag was een erg drukke werkdag. Alle aanloop problemen van de dinsdag ervoor zijn weggewerkt en de achterstand moest dan ook ingehaald worden. Er zit wel iets speling in de calender echter die wil ik niet meteen verspelen. Beter wat extra ruimte aan het eind om laatste bits en pieces te corrigeren dan nu al tegen een knetterharde deadline aan te lopen.
Aan het eind van de dag staan we dan ook weer waar we staan moeten kwa planning.
Ook nog een paar uur durend overleg aan het eind van de dag met Nederland, zeg maar progress meeting, om e.e.a. door te spreken en da is het welletjes. De meeting van 22.00 u Singapore tijd met Nederland laat ik maar schieten, nu even niet.

Na een heerlijk douche, korte broek en slippertjes aan en lekker de stad in, Clarke Quay heeft genoeg lekkere restaurants en een nice environment dat ik eerst eens even ga lopen en genieten van dit alles. Even helemaal niets en lekker relaxen. Na een klein uurtje rond gelopen te hebben strijk ik neer bij Highlander. Een Scotisch food en drinking restaurant. De hoeveelheid whiskey is aanzienlijk evenals de bierkaart, wist niet dat ze zoveel biersoorten hadden in Scotland(als je de kaart moet geloven komen ze bijna allemaal hiervandaan!!!!!, ik weet wel beter). Ook de dinerkaart is enorm en ik vraag me dan ook af hoe dit te managen is in de keuken, hoeveel voorraad ze wel niet mogen hebben en hoe hoe je dit allemaal vers. Maar alla geen zorgen voor mij maar gewoon lekker genieten van dit alles. Ik besluit om voor een Scotish lager te gaan en een Shepperd’s Pie, lekker Scotish, toch!!!!!!!!!!!. Eindconclusie is dan toch ook: HEERLIJK. Al genietende van dit alles speelt er op de achtergrond ook nog een Scotish band welke fantastisch klikt, en dit alle live en bij de prijs inbegrepen. Ik hebn een heerlijk avond achter de rug.

De donderdagochtend rustig ontbijt en weer lekker vroeg op kantoor, zo rond 7 uur ben ik een van de eerste. Volle agenda voor de boeg en veel werk te verzetten. De dag loopt lekker soepeltjes, geen noemenswaardige issues, de tooling werkt naar behhoren ondanks toch wel wat zorgen echter aan het eind kunnen concluderen dat we iets voor op schema liggen. Niet te hard gejuigd maar toch.
Nee het gevoel is goed en we werken in een hele prettige sfeer samen ondanks dat we andere tijden hebben gekent. Ondertussen ook nog tijd wat bijkomende klusjes te doen welke waren toegezegd dus al met al. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

De avond maar weer eens de stad in. Wederom eerst ff een wandeling, even het hoofd helemaal leeg zien te krijgen, ff een telefoontje met mijn schatjes, en dan uiteindelijk tegen Paulaner wirtshaus aanlopen. Voor jullie informatie: Als we in China zijn hebben we een traditie opgebouwd om hier op vrijdagavond naar toe te gaan en een gezellige avond te maken. De traditie kan ik dus voortzetten, het is weliswaar geen vrijdagavond maar toch.

De Paulaner Hefe Weissbier smaakt ook hier uitstekend en het eten is veel en veel beter dan de Paulaner in Nanjing, China. Uiteraard maakt de heerlijke ambiance daar ook deel van uit, neemt niet weg wat al met al Singapore Paulaner toch wel een behoorlijk stuk beter is. De muziek is hier niet live gezongen maar ik moet heel eerlijk zijn, de muziek uit de boxen klinkt uitstekend en is toch beter dan live in China.

Dit is hem voor nu. Op het moment dat ik dit schrijf is het vrijdagochtend en heel rustig op kantoor. Vandaag hebben alle collega’s in Singapore een FUN dag behalve..............., juist de mensen met wie ik in de weer ben daar we de planning moeten halen. Helass pinda kaas heb ik een paar weken geleden al aangegeven. We stick to the planning. We sluiten vanavond wel aan bij het diner

Hierover in een later verslag meer.
Groeten voor nu.

Henk Jan