2de werkweek in Singapore - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu 2de werkweek in Singapore - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

2de werkweek in Singapore

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

03 December 2012 | Nederland, Ommen

Alvorens de 2de werkweek te beginnen heb ik op zondagavond met Aswin een heerlijk weekend afgesloten bij Highlander, een erg goed Scotish restaurant. De scotish lager en de Tenloindesteak gingen er dan ook prima in. We komen samen tot de conclusie dat we een heerlijk weekend hebben gehad en dat Aswin toch nog op nieuwe plaatsen is geweest waar hij voorheen nog nooit was geweest, ondanks dat hij hier nu een aantal maanden woont.

De maadagochtend beginnen we met een gezamenlijke meeting om te kijken waar we staan.
Op basis van een analyse kom ik tot de conclusie dat op 1 product groep er toch redelijk wat fouten zijn ontstaan welke direct moeten worden gecorrigeerd daar anders Europa in de problemen gaat lopen. Gelukkig zitten we in een anders tijdszone en hebben we iets tijd voor orrectie. Tevens blijkt dat er extra handjes bij moeten om toch echt alles af te krijgen voordat ik naar huis vlieg. De back-up welke op voorhand was doorgesproken zal dus ingezet worden om ervoor te zorgen dat ik met een goed gevoel naar huis ga en we alles af hebben wat gedaan moet worden.
De week begint dus met lekker veel druk op eenieder, we zullen zien of ze er allemaal mee om kunnen gaan want in de meeting was toch wel wat.........................,.
Aan het eind van de dag hebben we wel veel verzet en gaan dan ook na ruim 12 uur werken gerust naar huis.

De avond verbreng ik relaxed in Clarcke Quay, hapje, drankje en uiteindelijk weer op tijd in mijn mandje. Het begint wel langzaam zijn tol te eisen, lange dagen, heel erg veel targets en deadlines, toch de temperatuur waar je aan moet wennen, maar het is voor het goede doel, nog even doorbijten.

Dinsdagochtend om 6.30 uur gaat het wekkertje weer, douchen, scheren, en de rest van de ochtend rituelen hier in het hotel. Als ik op kantoor kom ben ik zoals bijna iedere ochtend de een van de eerste. Direct maar eens kijken waar we zijn gebleven om een up-date richting NL te kunnen sturen.
Gaandeweg de ochtend lopen we toch weer tegen issues aan welke niet echt voorzien waren gezien alle testen. Toch moet er het e.e.a. ge-escaleerd worden richting diverse kanalen om binnen de nog resterende tijd van mijn visit opgelost te krijgen. In de loop van de middag nog een aantal overleggen met Nederland om toch nog ff wat af te stemmen en voordat we het weten loopt het richting 20.00 uur in de avond. De dag was lang, veel voorbij zien komen maar het word toch tijd om de laptop te sluiten. De avond schuif ik nogmaals bij het Paulaner Wirtshaus aan en na een heerlijke maaltijd terug naar mijn kamer, ff tv kijken, wat drinken en mijn mandje opzoeken. De dag was lang genoeg.

Op mijn laatste dag, de woensdag, vroeg op, dezelfde ochtend rituelen als altijd en weer vroeg op kantoor. Het blijkt dat wij nog niet alle problemen hebben opgelost en dat de toegezegde ondersteuning er nog niet is, escaleren is het devies alleen vanwege de verschillende tijdszones moet ik wachten tot Nederlad wakker is en dit geeft minstens 7 uur vertraging. Neemt niet weg dat er nog genoeg ligt voor vandaag en we iets moeten aanpassen in de volgorde. Aan het eind van een lange werkdag is het werk niet klaar, toch ga ik terug naar Nederland vandaag. De laatste afspraken worden gemaakt om toch alles gerealiseerd te krijgen, KWW (kiek’n wat word)

Ik ga straks terug richting Hotel, de koffer pakken, nog even wat eten, laatste douche in Regis Park Hotel en dan een taxi zien te scoren richting vliegveld. Het zit erop, een heerlijk gevoel ondanks dat het niet helemaal is gelopen zoals ik eigenlijk had voorzien, toch is de planning gehaald en is er gedaan wat er gedaan moest worden.

Het was heerlijk om weer een keer in Singapore te zijn MAAR het is toch ook een heerlijk vooruitzicht om over een kleine 34 uur weer thuis op de bank te zitten.

De terugvlucht is lang, 13 uur en 25 minuten, men heeft besloten om een andere route te vliegen i.v.m. de hoeveelheid wind boven Afghanistan en Iran anders duurde het nog langer, mijn zitplaats in het vliegtuig is niet geweldig want ik zit achter de keuken en kan de benen niet strekken, gemiste kans.Aangekom,en op Schiphol staan kan ik direct een trein pakken, al snel staan we achter een verlate stoptrein en kom ik dus vertraagd aan op amersfoort, dank hiervoor NS. Ruim 25 minuten moet ik wachten in de voor mij snijdende kou, ik mis gewoon 30 graden. Na een lange terugreis is het heerlijk om in een warm huis te komen en relaxed op de bank koffie te kunnen drinken en bij te kletsen.

Hier houd ik het bij voor deze reis, groeten

Henk Jan

Wist je dat:
• Singapore 28000 taxi’s heeft
• deze van 7 bedrijven zijn
• tijdens piekuren deze een dekkinsgraad hebben van 70%
• de regering dit wil veranderen naar 85%
• dit per 2014 gerealiseerd moet zijn
• er anders een extra Taxi bedrijf word toegestaan
• de huidige bedrijven dit niet leuk vinden
• dit in de Singapore Times stond van afgelopen zaterdag
• Men hier ook gebruik van van Doggy bags
• dit 2 jaar geleden is overgewaaid vanuit Amerika
• men hier gretig gebruik van maakt
• Een Singaporees een hekel heeft aan lopen
• men liever de roltrap gebruikt dan traplopen
• afstanden verder dan 1000 meter per taxi worden uitgevoerd
• ze mij voor gek verklaren als ik een uur of 5-6 door de stad loop
• Een gemiddeld apartement S$ 10000 Singapore dollar aan huu lost
• Je hier een 2 slaapkamer apartement voor hebt
• een 3 slaapkamer huisje ca S$16000 Singapore dollar kost
• het aan de buitenrand van de stad de helft kost
• je hierdoor ca 1 uur moet reizen naar downtown
• Ze dit er graag voor over hebben