Het echte werk is begonnen, En eh JARIG zijn in Ch - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Het echte werk is begonnen, En eh JARIG zijn in Ch - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Het echte werk is begonnen, En eh JARIG zijn in Ch

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

29 Januari 2013 | China, Nanjing

Nadat we na aankomst op kantoor vele handjes hebben geschud moet het echte werk gaan beginnen, nou ja beginnen.
De maandagochtend begint letterlijk stroef op kantoor. We beginnen met een kick-off meeting om de conversie nogmaals door te spreken. Al snel blijkt dat we elkaar wederom niet begrijpen. Op de een of andere manier zitten wij anders te denken dan de Chinezen aan de andere kant van de lijn. Als de onduidelijkheden wat ons betreft uit de lucht zijn komen we nogmaals terug op deadlines, want 1/2/13 moet alles in de lucht, welnu hier zit ook een behoorlijke discrepantie, wij hebben per direct veel gegevens nodig terwijl aan de andere kant van de lijn men zat te denken om over een dag of 2 – 3 e.e.a. aan te gaan leveren. Nogmaals lopen we te benadrukken wat er allemaal moet gebeuren om e.e.a. voor te bereiden alvorens de conversie werkelijk uit te voeren. Nu begint er een onderhandelingsspel, als we nu over 1-2 dagen, wij blijven halsstarrig, NEE we hebben het gisteren nodig. OK en als we nu overwerken en vanavond................, wij wederom duidelijk NEE we hebben het gisteren nodig. Lang verhaal kort, ze leveren per direct en hierna nog een aantal batches, op een wijze dat wij in ieder geval kunnen beginnen.
Voor de lunch gaan me maar weer naar de supermarkt, de goed bedoelde parkeergaragagaarkeuken laten we aan ons voorbij gaan. Als we buiten komen straalt een een heerlijk zonnetje door de toch alweer aardige grijze SMOG laag. Toch is het heerlijk toeven met een graadje of 7-9, ondanks de smerige lucht toch lekker om ff buiten te komen.
We scoren wederom wat broodjes en wat flesjes drinken. Bij de uitgang krijgen we zoals altijd onze stempel dat we hebben betaald echter het alarm gaat deze keer af. Na controle van de spullenboel en de rekening mogen we weer. Nee ook dit loopt stroefjes.
De middag is het wachten op de afgesproken bestanden, het is net of er ergens op de datalijn tussen Nanjing en het Shanghai supportcenter, hele stroeve stroop zit, het wil maar niet lukken om de gevraagde bestanden spoedig in Nanjing te krijgen. Ondanks dat we alle voorwaarden hebben (snelle 1GB datalijn) duurt het veel te lang en lopen we vanaf vandaag achter de feiten aan, nee het vrije weekend komt steeds meer in de verdrukking, we wisten dat het stroef en chaotisch zou gaan lopen maar zo’n begin overtreft alles.
De maandagavond hebben we gegeten bij Safina, een Braziliaans restaurant. Onder het genot van live muziek werd er goed en verschillend vlees geserveerd. Er word gegrild in de keuken, met het vlees aan se pies komen ze aan tafel om daar af te snijden wat je op dat moment wilt eten. Verder staat er een goed gevuld buffet van groente, vis, rijst, friet etc waar voldoende bijgerechten zijn om aan te vullen op de overdaad aan vlees. Ondanks dat het een grote zaal is en niet te vol hebben we toch een gezellige avond gehad met z’n drieën.
We nemen nog een afzakkertj ein het hotel om tijdig in ons mandje te liggen.
En dan word je op dinsdagochtend, op je verjaardag, om 5 uur wakker. En geen moment meer kunnen slapen. De oude vertrouwde 2de nacht in China is wederom erg slecht. Dan maar even het nieuws kijken, (Bea stopt ermee) de mail lezen, koffie drinken en meer van dat soort zaken. Om 6 uur krijg ik bericht van mijn buurman(Klaas) hoor ik dat je wakker bent?, was ook al om 5 uur op en kon niet meer slapen zegt ie. Uiteindelijk zijn we lekker vroeg gaan ontbijten.
Op het moment dat ik dit schrijf zitten we op de nieuwe RELO productie site, zo ongeveer een uur rijden buiten de stad. Midden op een gigantisch nieuw aangelegd indrustrie gebied. Onderweg hier naar toe hebben we niet al te veel gezien want de SMOG is erg dicht, hangt laag en we kunnen niet ver kijken, zelfs als we over de brug van de Yantzhe rivier rijden kunnen we wat schimmen van boten ontdekken terwijl dit een druk bevaren scheepvaart route is , nee de lucht zit erg dicht vandaag.
Hier hou ik het even bij voor nu, morgen iets meer over mijn verjaardag van vandaag in den vreemde en wat we voor feestje hebben gebouwd.
Ni Hao

Oh ja vandaag vertelde een Chinese collega nog een Chinese grap over de VS:
President Obama van de VS werd vorige week ontzettend zenuwachtig.
Hij kon door de SMOG op Google earth Beijing niet meer zien liggen!!!

• 29 Januari 2013 - 09:20

Anja Schoemaker:

Hey buurman,

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er in china een feestje van.

groetjes van de buren

• 29 Januari 2013 - 17:20

Jeanet:

Hiep hiep hoera, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
    ........ ben ik nog op tijd ? Ik zie net dat het nu 00:17 uur is ............. dus eigenlijk ben je niet eens meer jarig.... maar de bedoeling is goed !

Leuke dag gehad ?

• 29 Januari 2013 - 22:01

Fam. Broer:

Ciao Henk-Jan,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Neem vanavond maar een lekkere borrel om het te vieren!

Groetjes uit Teuge