Go-Life weekend, niks meer om het eggie - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Go-Life weekend, niks meer om het eggie - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Go-Life weekend, niks meer om het eggie

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

01 Maart 2014 | Verenigde Staten, Augusta

Na het vorige verslag lag er nog een heel stuk middag/avond voor ons. De laatste uren voor we aan de migratie konden beginnen voor de echte go-life was er een van de puntjes op de i en wachten tot iedereen hier in Augusta gereed was met de laatste afwikkeling in het oude systeem. Tevens moest er nog een fysieke voorraad opname plaatsvinden wat inhoud dat men alle voorraden gaat tellen, handmatig, en waar nodig gaat corrigeren zodat er geen voorraad verschillen kunnen ontstaan tussen het oude en nieuwe systeem. Uiteraard heeft dit weer financiële consequenties want iedere kg minder of meer kost geld of levert wat geld op.

Rond 18 uur einde middag is het dan zover en gaan we ff bij elkaar zitten om het verdere plan de campagne te bespreken. Natuurlijk is dit weer later dan we hadden afgesproken (15.00 u) maar hier houden we zo langzamerhand ook rekening mee en bouwen een buffer in.
Wat schetst onze verbazing, er kan nog steeds niet worden begonnen daar er nog diverse zaken afgerond moeten worden. We spreken af dat we wachten totdat het groene licht komt om de volgende fase in te gaan. Als blijkt dat de man welke het groene licht moet gaan geven deze hele excersitie voor het eerst in zijn leven doet gaat bij ons ff het licht uit. Na veel telefoneren, uitleg en instructie lukt het uiteindelijk om de cijfers en dus het groene licht te krijgen.

We besluiten dan ook om de vrijdagavond niet meer door te gaan tot weet ik hoe laat maar er voor vrijdag een punt achter te zetten rond 21.15 uur (dag is toch al weer lang genoeg) om zodoende zaterdagochtend vroeg weer fris en fruitig door te kunnen gaan. De avond was eigenlijk gepland om naar de whiskey bar te gaan en daar ook te eten maar dit gaat hem vanwege het tijdstip dat we terug zijn in het Marriot hotel (21.35 u) niet meer worden.
We besluiten dan ook maar, met enige tegenzin, om in het hotel te gaan eten, nog te drinken en op tijd naar bed te gaan. Jammer maar helaas. Dit geeft een bepaald voorgevoel……………………….., of dit gevoel ook zo gaat uitpakken komend weekend gaan we ervaren, ik hoop van niet maar ben er wel bang voor.
De tegenzin bestaat er in die zin uti dat het eten niet slecht is maar dat het al de 2de keer is deze week dat we daar eten.

Op mijn kamer ligt deze avond een brochure van het hotel, het blijkt wederom dat je de hele inboedel van de hotelkamer kunt kopen. Van kussen tot matras, van lamp tot douche kop, van badjas tot douche artikelen, nee het is weer typisch Amerikaans. Heb dit nergens in de wereld waar ik overal ben geweest nog nooit eerder in deze vorm en omvang meegemaakt.

De zaterdagochtend als ik dit verslag schrijf zijn wij begonnen met de migratie. Ik heb nog even tijd om dit te schrijven daar andere mensen eerst alle data extracten uit het oude systeem moeten maken die ik uiteindelijk moet gaan bewerken en opladen in het nieuwe systeem. Ik ben klaar voor datgeen wat komen gaat.

Groet voor nu uit een nog iets bewolkt Augusta GA. De voorspellingen zijn wat weer betreft goed, zon en rond de 20 graden. Hopelijk is het weer de indicator voor wat komen gaat en niet mijn onderbuik gevoel.

Howdy,
Henk Jan

Verslag uit: Verenigde Staten, Augusta

Another USA visit

Nadat ik de laatste tijd veel aan een van mijn vele project in Waalwijk heb gewerkt gaan we weer eens de plas over.
We gaan weer naar Augusta GA, USA, zo’n 3 uur rijden onder Atlanta.

We gaan de plant life brengen op het geïntegreerde SAP systeem wat we elders ook al in gebruik hebben.
In het weekend van 1 en 2 maart zal het hard buffelen worden om alle data over te zetten van het ene naar het andere systeem.
Alle voorbereidingen zijn getroffen, veel migratie is uitgevoerd, tijd voor de echte, zoals wij dit noemen, cut-over periode.
Nee het gaat een uitdaging worden om dit weer op tijd gereed te hebben, het zullen lange dagen gaan worden.

Wat ook de grote onbekende op dit moment is, het weer in Georgia.
De laatste weken is er een koude golf aan het overtrekken met sneeuwbuien, ijzel en gevoelstemperaturen van -20, ook hebben ze een aantal dagen te maken gehad met stroomuitval, we gaan het allemaal meemaken
Maandagochtend nemen we dan ook maar een beslissing welke kleding er de koffer ingaat en hoeveel van alles, je moet overal op voorbereid zijn zullen we maar zeggen.

Al met al hebben wij dus een aantal uitdagingen voor ons liggen.
Ik zal jullie via mijn blog dan ook weer op de hoogte houden van alles wat we meemaken.