A Sunday like normal business - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu A Sunday like normal business - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

A Sunday like normal business

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Augusta

Zondagochtend na een lange zaterdag ben ik weer een beetje fit, redelijk uitgerust maar nog een beetje moe. Als ik ff terug reken moet ik ook concluderen dat de afgelopen topsport zijn geweest waarbij de dagen lang genoeg waren.
Na het ontbijt het gebruikelijke ritueel, verzamelen en richting de plant. Vandaag is weer een nieuwe security officer. Dit betekent nieuwe regels bij de ingang, bijna zoals iedere andere dag zou je zeggen.
Na wederom een lang circus we moeten we deze keer een “escort” wat inhoud dat we niet zonder begeleiding de site mogen betreden. Na een geruime tijd wachten komen Mark en Leasa om ons te begeleiden. Another day at the office can be started!!

We gaan verder waar we zijn gebleven op de zaterdag, Data migration voor mij, data checks voor de rest. We maken goede progressie en komen steeds beter in de richting van een 2de sign-off. Als rond 11 uur alles is vergeleken en driedubbel gecontroleerd kan uiteindelijk de 2de officiële handtekening gezet worden. Een zucht van verlichting gaat door het team, we di dit again.

De volgende fase kan nu beginnen, alles wat open stond in het oude systeem moet nu worden overgezet. E.e.a. betekent omzetten van inkoop, verkoop orders, inkomende en uitgaande facturen omzetten en ga zo maar door. Er komt weer een gigantische berg werk op mij af, maar alle daar zijn we voor.

Eerst maar eens even lunchen rond 13.00 uur, vandaag sandwich ham, chips chocolate cookies and a coke. Ondanks dat het broodje iets aan de slappe kant is(oh wat zijn we zeikerds) is de smaak prima, it’s all the American Style honey zegt een van de dames. Ach wat klagen we weer of eh……………… voelt best wel ff lekker om te klagen nadat we dat een paar dagen niet hebben gedaan.

Na de middag begin ik alle financiële open zaakjes te migreren. De data is niet helemaal compleet toch kan ik het eerste deel voor een kleine 90% overzetten. Na het e.e.a. aan communicatie en fixes lukt het mij in ieder geval om alle uitgaande open facturen om te zetten. De inkomende facturen behoeft nog de nodige aandacht van de financiële mensen dus dit word doorgeschoven naar maandag.

Aan het einde van de dag de weekend WRAP-UP, ff alle zaakjes op een rij zetten, waar staan we, welke open items/issues hebben we nog, hoe ziet de planning er voor de komende dagen nog uit, wie gaat wanneer naar huis en ga zo maar door, even de puntjes op de i zetten noemen we dat.
Om 19.00 uur gaan we terug naar het Marriot, even de laptops op de kamer, opfrissen en een gezamenlijk diner bij Bistro 5 o”clock downtown Augusta.

Als we binnen komen valt meteen op dat de inrichting erg Europees is, een setting zoals we niet kennen in Amerika, tenminste niet op die plekken waar wij allemaal al zijn geweest. Tevens is er deze avond live muziek en eerlijk is eerlijk. De beide mannen met gitaar brengen een schitterend stukje muziek ten gehore. Veel herkenning van nummers, Ray Cooter, Mark Knopfler, Eric Clapton en ga zo maar door, een feest van herkenning.

Ook het eten is vanavond wederom erg goed. We hebben als starter een mix van inktvis, kaas soorten, vishapjes etc. Maincourse een variantie van vlees en vis. Voortreffelijke smaak, niet te droog, de juiste side dish en een kleine dip. De bediening is ook van het Europese principe en voorziet eenieder zzoals wij gewent zijn. Onze Amerikaanse collega’s zijn wat dat betreft een beetje flabbergasted want dit zijn ze niet gewent als standaard. Als de eigenaar langskomt om eens even te polsen wat wij van het concept vinden blijkt al snel dat zij vanuit de Schotse hooglanden in verkast naar Augusta om dit op te zetten. Ze was ook blij verrast dat wij als Europeanen dit een geweldig concept vonden. Als we later op de avond vertrekken krijgen we dan ook allemaal een BIG HUG. Waarvan acte

Terug in het Hotel is iedereen murw geslagen, moe, afgedraaid en weinig spraakvol meer. Iedereen gaat dan ook om 22.00 uur naar de kamer. Op-over-uit zullen we maar zeggen.
Als ik op bed ga liggen en de TV nog even aanzet kom ik bij The Voice terecht, werkelijk een copy van het Nederlandse concept. Feest van herkenning zullen we maar zeggen, alleen de hoeveelheid reclames er tussen door is dramatisch hoog, na ieder nummer 5 minute commercial break.

Langzaam maar zeker gaan bij mij de klepjes dicht, TV uit en eens kijken of we een goede nachtrust kunnen maken. Ik heb de eerste keer rond 5 uur wakker, we make progress, ik word uiteindelijk rond 7.15 uurvoor de 2de keer wakker, he eindelijk ik voel me weer een beetje als vanouds, tenminste ik voel me een beetje uitgerust, ben je dan niet meer moe zou je zeggen, tuurlijk wel maar dit geeft de burger moed.

We zitten nu weer op kantoor en gaan verder waar we gisteren zijn gebleven, ik hou er nu weer even mee op.
Howdy

Henk Jan

Oh Ja,
Ik kan even geen foto’s meer opladen daar ik aan de maximum capaciteit zit van wat ik op onze blog mag posten. Zodra terug in NL zal ik hier aandacht aan besteden en alsnog opladen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Augusta

Another USA visit

Nadat ik de laatste tijd veel aan een van mijn vele project in Waalwijk heb gewerkt gaan we weer eens de plas over.
We gaan weer naar Augusta GA, USA, zo’n 3 uur rijden onder Atlanta.

We gaan de plant life brengen op het geïntegreerde SAP systeem wat we elders ook al in gebruik hebben.
In het weekend van 1 en 2 maart zal het hard buffelen worden om alle data over te zetten van het ene naar het andere systeem.
Alle voorbereidingen zijn getroffen, veel migratie is uitgevoerd, tijd voor de echte, zoals wij dit noemen, cut-over periode.
Nee het gaat een uitdaging worden om dit weer op tijd gereed te hebben, het zullen lange dagen gaan worden.

Wat ook de grote onbekende op dit moment is, het weer in Georgia.
De laatste weken is er een koude golf aan het overtrekken met sneeuwbuien, ijzel en gevoelstemperaturen van -20, ook hebben ze een aantal dagen te maken gehad met stroomuitval, we gaan het allemaal meemaken
Maandagochtend nemen we dan ook maar een beslissing welke kleding er de koffer ingaat en hoeveel van alles, je moet overal op voorbereid zijn zullen we maar zeggen.

Al met al hebben wij dus een aantal uitdagingen voor ons liggen.
Ik zal jullie via mijn blog dan ook weer op de hoogte houden van alles wat we meemaken.