Big weather change is coming, SHOOTERS and missing - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Big weather change is coming, SHOOTERS and missing - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Big weather change is coming, SHOOTERS and missing

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

04 Maart 2014 | Verenigde Staten, Augusta

Voordat ik ga schrijven over de belevenissen van maandag even wat over het weer tot nu toe en hoe het de komende dagen eruit gaat zien, althans volgens de weerman/vrouw.

Onze eerste dag was regenachtig en had weinig spannends te bieden. Vanaf woensdag is de temperatuur alleen maar omhoog gegaan, met als hoogtepunt natuurlijk het weekend, 20-23 graden. De momenten dat we dan ook even naar buiten konden hebben we ook volledig benut.
Het weer bericht op de TV vanochtend laat een groot contrast zien in USA, rond Washington, Philadelphia, New York sneeuw het enorm, ca. 2000 vluchten zijn geannuleerd, meerdere kettingbotsingen, mensen op langlauf skie door de stad.
Wij komen buiten en dan is het kouder dan de dagen ervoor, ook de voorspellingen zien er slechter uit. Vandaag maandag word het rond de 15 graden en als ik dit schrijf voor op dinsdagochtend is het onvoorstelbaar koud, gure wind en 1 graad zoals de weervrouw vanochtend zei: the weather is unpredictable.

We hebben een hele goede maandag achter de rug. We hebben hier en daar kleine issues maar geen showstoppers. Nee het gaat wat dat betreft redelijk soepel. Eerlijk gezegd boven verwachting.
Dat de mensen lokaal af en toe in de stress schieten is logisch daar ze toch een heel andere werkwijze moeten gaan handteren dan voorheen. Toch moet ik eerlijk bekennen dat de groep mensen waar wij mee te maken hebben over het algemeen easy going zijn.

Om 18 uur gaan we met een kleine groep naar de shooting range, oftewel, de grote kinderen gaan spelen en schieten met klein kaliber wapens bij SHOOTERS.
Als je binnenkomt hangt het vol met wapens, alle soorten en maten, klein kaliber, semi automatisch, groot kaliber, vol automatisch, je kijkt je ogen uit. Als we de instructie video hebben bekeken mogen de grote kinderen los. Oordoppen en bril op en naar de banen 8/9/10 onder begeleiding van onze collega Joel wie zijn eigen wapens en munitie mee heeft genomen. We schieten met een Baretta (ladies gun zoals ze hier zeggen), een 9 mm ’57, een 9mm Revolver en een Magnum ‘357 9 mm.
Bij toerbeurt even lekker los gaan en knallen, de lege hulzen vliegen je om de oren. Mijn eerste schietbeurt is met een Revolver, patronen erin en gaan met de banaan. De 3de huls schiet eruit en precies bij mij overhemd in, DAMM THIS IS HOT roep ik en begin te springen om hem uit mij bloes te krijgen zonder in de gaten te hebben dat ik met het wapen in de ronde zwaai en op Klaas gericht heb. Gelukkig gebeuren er geen rare dingen maar toch, was ff een spannend momentje en ja het gebeurt weer bij mij. Na een uur knallen terug naar het Hotel.

Als we de spullen naar de kamer brengen zie ik dat mij wasgoed terug is gebracht, alleen ik mis al mijn overhemden, kamer helemaal gecontroleerd maar nergens te vinden. Bij de receptie weten ze het ook niet en gaan op onderzoek uit. Ik spreek af dat ik na het diner terug kom om te kijken wat ze hebben
kunnen doen want eerlijk is eerlijk, ik heb geen schone kleren meer meaning, I GOT A REAL ISSUE SIR.

We eten vanavond PIZZA in een best wel aardige tent, leuke bediening, aardige muziek en bovenal, een PIZZA die we zelf kunnen samenstellen. We kiezen voor een medium pizza. Als deze worden geserveerd blijkt dit formaat de grote van een vrachtwagenstuur te hebben. Ik moet eerlijk bekennen, ik kan best wat eten wegzetten maar dit is mij veel te gek. Uiteindelijk blijft bij de meesten van ons ongeveer de ½ liggen. Ik heb alleen respect voor Klaas daar hij werkelijk de hele pizza heeft gegeten, chappo.

Terug in het Hotel melden bij de receptie, ondertussen komt Bill de Security en Facility manager erbij en ik vertel nogmaals mijn verhaal. Tot nu toe hebben ze niets kunnen vinden. Bill gaat wederom op onderzoek uit. Na een klein ½ uurtje komt hij langs om een status up-date te geven.
Hij is bezig om contact te zoeken met Head Laundry Service en de BellBoy welke de kleding heeft rondgebracht maar di tis nog niet gelukt. We spreken af dat hij met een minuut of 30 de volgende up-date komt geven.

Rond 23.00 uur komt Bill wederom en hij heeft contact gehad met de diverse personen echter mijn kleding nog niet terug. Ik probeer hem een beetje te sarren, hij heeft het zelfde formaat als mij ongeveer dus ik vraag hem of ik dinsdagochtend zij overhemd aan mag als de mijne nog niet terug zijn. Helemaal blij roept hij dat dit geen probleem is als hiermee mijn dag goed gemaakt kan worden. Jaja.
Maar toch, Bill when they do not find my cloth how we gonna handle this vraag ik hem, hij verschiet van kleur na deze vraag. En than I have a serious issue sir is zijn antwoord.
Het word langzaam bedtijd dus ik begin nog een beetje harder te pushen. Bill I do not have any clean cloth anymore and I need a clean shirt at 7 o’clock tomorrow morning. Hij loopt weg om te zoeken naar een oplossing. Uiteindelijk komt hij terug met een T-shirt van het Marriot.
Ik beloof hem dit aan te doen en dank hem voor de service tot nu toe en ga naar bed, ik heb in ieder geval iets om aan te trekken wat schoon is.

Na wat TV kijken val ik in slaap. Ik word wakker daar de telefoon tekeer gaat. Ik neem op en hoor aan de andere kant van de lijn. Hey this is Bill, I got it, please do not fall a sleep, i will bring it.
1 minuut later staat hij aan mijn deur met MIJN OVERHEMDEN, ze waren naar een verkeerde kamer gebracht door de bellboy. Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Schoot wel weer door mijn hoofd: DIT HEB IK WEER

Howdy from a cold Augusta GA USA

Henk Jan

• 04 Maart 2014 - 17:32

Jeanet:

Hey, gaat lekker hè, deze keer. Het wordt de hoogste tijd dat je weer thuis komt :-)

Verslag uit: Verenigde Staten, Augusta

Another USA visit

Nadat ik de laatste tijd veel aan een van mijn vele project in Waalwijk heb gewerkt gaan we weer eens de plas over.
We gaan weer naar Augusta GA, USA, zo’n 3 uur rijden onder Atlanta.

We gaan de plant life brengen op het geïntegreerde SAP systeem wat we elders ook al in gebruik hebben.
In het weekend van 1 en 2 maart zal het hard buffelen worden om alle data over te zetten van het ene naar het andere systeem.
Alle voorbereidingen zijn getroffen, veel migratie is uitgevoerd, tijd voor de echte, zoals wij dit noemen, cut-over periode.
Nee het gaat een uitdaging worden om dit weer op tijd gereed te hebben, het zullen lange dagen gaan worden.

Wat ook de grote onbekende op dit moment is, het weer in Georgia.
De laatste weken is er een koude golf aan het overtrekken met sneeuwbuien, ijzel en gevoelstemperaturen van -20, ook hebben ze een aantal dagen te maken gehad met stroomuitval, we gaan het allemaal meemaken
Maandagochtend nemen we dan ook maar een beslissing welke kleding er de koffer ingaat en hoeveel van alles, je moet overal op voorbereid zijn zullen we maar zeggen.

Al met al hebben wij dus een aantal uitdagingen voor ons liggen.
Ik zal jullie via mijn blog dan ook weer op de hoogte houden van alles wat we meemaken.