Langzaam richting go-live - Reisverslag uit Parets del Vallès, Spanje van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Langzaam richting go-live - Reisverslag uit Parets del Vallès, Spanje van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Langzaam richting go-live

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

04 December 2016 | Spanje, Parets del Vallès

Het is maandagochtend vroeg als Marga mij naar het treinstation brengt. Als ik een kaartje heb gekocht om de trein van 6.08 te nemen staan er veel mensen, teveel voor mijn gevoel want normaal is het niet zo druk. Blijkt dat de trein van 5.53 nog niet binnen is. Uiteindelijk rolt die heel langzaam het station binnen om 6.22. Als we gaan zitten valt ineens alles uit en is het donker (maar wel warm) in de trein. Na enige tijd rammelt er van alles, gromt de trein een paar keer en springt alles weer aan. Om 6.54 begint de trein hortend en stotend in beweging te komen. Ben ik daar zo vroeg voor opgestaan!!!! De trein naar Schiphol heeft ook vertraging dus ik kom na ruim 2 ½ uur aan op het vliegveld. Als we de koffer hebben ingecheckt de lange rij voor de security doorworstelen, lang verhaal kort, ik ben 3 ½ uur onderweg en heb nog net tijd voor een snel bakkie koffie om aan boord te gaan. De vlucht is verder rustig en ik kan nog ff een tukkie doen. Eenmaal op El Prat is het weer wachten, de koffers worden maar erg langzaam binnengebracht. Als we bij de Hertz verhuur balie staan gaat het wel redelijk, als we onze spullen in de Jeep hebben liggen kunnen we gaan.

We arriveren rond 14.30 uur op de site in Parets, what a trip!!!! Snel lunchen en aan het werk. Rond 18.30 uur is het welletjes, een lange dag ligt achter ons. In ons favoriete Hotel Fonda Europe verblijven we deze keer weer, als ik dan ook nog een kamer zo graat als een balzaal krijg welke ook nog lekker fris is kan de visit van 9 dagen echt beginnen. s ’avonds heerlijk tapas gegeten bij ons favoriete restaurant Celler de Jabugo.

De dinsdagochtend na het ontbijt vertrekken we gedrieën richting Santa Margarida i Els Monjos. Altijd weer goed om ook hier af en toe ook langs te gaan, je merkt het aan alles. Raul neemt ons s ’middags mee naar een restaurant een paar dorpjes verderop. Het restaurant is vroeger een boerderij met slachthuis geweest, de eenden slachterij zit er nog naast in een ander gebouw en af en toe word van hier uit een special menu opgediend. Waar we nu eten is schitterende verbouwd en ligt midden in de heuvels tussen de wijnranken. Een schitterende view over de omgeving is ons deel, trouwens de rit er naar toe was ook al prachtig. Als we rond 19 uur weer terug zijn in het Hotel komen Ronald en Bert ook net binnen. De mannen zijn met de trein van El Prat naar Granollers gekomen om vanaf woensdag met mij mee te rijden. Als we bij gekletst hebben besluiten we om in het Hotel te blijven eten. Om 23.30 uur komt aan een lange dag een eind, snel naar bed, om 7 uur gaat het wekkertje weer.

De woensdag is de laatste dag dat de mensen in Parets en Santa Margarida in het oude systeem mogen werken, einde dag gooien we het systeem op slot. E.e.a. betekent nog veel werk voor ons om e.e.a. a.s. maandag gereed te hebben. Als we beginnen gaat er binnen Finance team heel erg veel goed maar ook een heleboel fout, en juist dit laatste veroorzaakt bij veel mensen stress en extra werkdruk, nee dit is niet het leukste begin van de dag. Waar mogelijk proberen we elkaar te helpen echter de problemen worden in de loop van de dag nog niet minder en dus de stress reductie word er ook niet minder van. Ach, dan maar af en toe even ont-stressen om in het zonnetje bij 16 graden te gaan staan, toch nog iets om van te genieten. Trouwens niet dat we buiten het werk om niet genieten maar geeft overdag wel ff lekker wat vitamine Z(on) en O(nt-stressen). Tel hierbij op een portie L(achen) en we proberen de boog af en toe te ontspannen. Nee, we moeten gewoon zorgen dat we regelmatig Z.O.L. hebben dan houden we het wel vol, ook tijdens het komende weekend.

Vanaf donderdag is het hard werken om het systeem gereed te maken, de conversie van alle data is begonnen, geen enkel cijfertje en lettertje mag worden vergeten. Nee de komende dagen is het voor mij en de anderen heel erg hard werken. De dagen zijn lang, we maken tussen de 11 – 12 uur per dag. Het moge duidelijk zijn dat dit een behoorlijke wissel trekt, als we de zaterdagmorgen weer tijdig aan het ontbijt zitten begin ik het in ieder geval wel te merken. Maar goed het doel is simpel voor ons als team, Maandag 5 december moeten we live, one way or the other.

We besluiten zaterdagmiddag rond 16.30 uur te stoppen en naar Barcelona te gaan, de boog kan niet altijd gespannen blijven. Met de trein naar Pacei de Gracia, van hier loop je binnen 10 minuten naar Playa de Catalunya en de Rambla. We drinken wat bij Boadas, voor op de Rambla, een cocktail bar uit 1939 waar de tijd is stil blijven staan, nee niet alleen de inrichting maar ook de bediening, hahahaha.
Als we richting Senyor Parallada lopen, hier hebben we een tafel gereserveerd, kun je over de kopen wel lopen, waanzinnig druk deze zaterdagavond in Barcelona. Als we richting de wijk El Born lopen word het wat rustiger. Rond 20 uur zijn we bij Senyor Parallada, heerlijk sfeertje, goed glas wijn en heerlijk eten, we hebben het verdiend vinden we alle 3, niet dat we er al zijn maar toch het was hard werken de afgelopen maanden, weken, dagen. Als de taxi ons terug heeft gebracht naar ons Hotel in Granollers komt aan een lange dag een eind.

Als zondagochtend de wekker weer gaat om 7.30 uur kan ik hem op dat moment wel vervloeken, had nog wel even wat meer slaap bij willen trekken. Maar goed we moeten weer naar kantoor want kantoor komt niet bij ons!!!! Zak met broodjes onder de arm en maar weer aan de slag.
Als ik dit laatste stukje schrijf gaan we richting einde van de voorbereiding. Kleine inschatting is dat we rond 15 uur klaar zijn EN ik weet nu al wat ik straks even ga doen…………………………. Ff beetje bijslapen en uitrusten, poeh

Wat voor ons in ieder geval duidelijk is, wij zijn klaar voor 5 December. Nee niet het Sinterklaasfeest in Nederland maar de go-live van 2 Plants in Spanje op de verjaardag van de goed heiligman. Ben overigens wel benieuwd wat er morgen in mijn schoentje zit.

Ik ga nog even klussen, tot de volgende keer maar weer

kusje