Last Bits & Pieces - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Last Bits & Pieces - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Last Bits & Pieces

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

18 April 2012 | China, Nanjing

De maandagochtend zijn we samen met onze Singaporese collega’s begonnen aan de diverse integratie testen. Zelf zat ik met een externe logistieke partij om tafel om de laatse zaken door te nemen hoe 2 systemen van dezelfde data te voorzien terwijl de rest allerhande scenario’s afspeeld in het systeem met onze Chinese collegee. Als ik einde werkdag hoor dat mijn data er toch wel aardig voorstaat nou dan........
Nee de dag verloopt goed en ik heb zelf ook wel en aardig gevoel overgehouden.

De avond eten we bij ons favoriete Japanse restaurant. Diverse koude en warme, vlees en vis gerechten laten we de revue weer passeren om af te sluiten met ons favoriete toetje. Gebakken banaan met geflambeerd ijs.

Ik ben de dinsdagochtend wat mij betreft veel te vroeg wakker. Al voor 6 uur drijf ik mijn bed uit van het zweet, het is niet alleen warm op de kamer (ondanks de airco die aan staat en het niet aankan) maar ik voel me ook niet helemaal geweldig. Maar goed rustig wakker worden, bakkie, ontbijtje douchje ach soms knap je er wel weer van op. Toch blijf ik mij de hele ochtend beroerd voelen, in de loop van de middag knap ik wel iets op maar toch blijf ik een bepaald gevoel houden.

Wat ook blijkt is dat Ronald deze ochtend VAST heeft gezeten in de lift. Op de 17de stapte iemand uit, waarna de lift door zou gaan naar de 1ste (hij wilde gaan ontbijten). Net de deur dicht op 17 en iets gezakt, baf en de lift staat STIL. Verlichting valt uit, airco valt weg, alle displays vallen uit en dan, geen NOOD TELEFOON in de lift zoals je gewend bent alleen een alarm knop. Nou dan pak je toch ff je mobiel zou je zeggen, welnu deze had hij nie tbij zoch en de Deen bij hem in de lift had hem ook op de kamer gelaten. Blijven knoppie drukken zegt Ronald maar er gebeurde zo weinig, je hoorde niet eens een alarmbel o.i.d. toch begint de lift langzaam iets te zakken terwijl NIETS het nog doet. Om dit lange verhaal af te ronden komt hij uiteindelijk in de kelder uit waarna hij redelijk nat van zweet de lift kan verlaten. Geen excuus van het hotel, geen ............... laat maar we zijn in China

In de loop van de ochtend blijkt ook dat ik niet de enige ben, Marc is echter dusdaning slecht dat deze besluit naar de kamer de gaan en wat op bed te gaan liggen. De leegloop is bij hem in ieder geval begonnen en dan ben je toch liever op je kamer dan op kantoor.

Ik besluit rond 17.00 uur toch maar richting Hotel te gaan, ff helemaal niets, beetje water, ff op bed liggen. Baad het niet schaad het niet zal ik maar zeggen. Nadien stel je jezelf de vraag, ben ik hiervan opgeknapt, ach het helpt altijd.

S’avond gaan we toch maar met de hele groep eten, ziek, slecht, zwak misselijk, beroerd er zal toch iets van voeding naar binnen moeten. We besluiten dan ook naar HongKong Pang China Eastern Restaurant te gaan, ligt eten en niet teveel gekke dingen. Of dit de juiste keuze is zal blijken want het eten is nou niet echt je van het, in ieder geval geen restaurant waar je vaker naar toe zou gaan.
Ik ga nadien niet meer met de groep mee een afzakkertje nemen in de bar maar ga richting mijn kamer koffer inpakken en rust nemen want we gaan bijna weer richting Nederland.

De nacht verloopt wat mij betreft redelijk wisselvallig, wat kun je blij zijn met een toilet op de kamer. Tsjoehee wat was ik af en toe verliefd op dit kamertje. Toch overheerst er een gevoel van ”wel aardig” geslapen aan de andere kant een gevoel van ” ik heb een paar uurtjes gemist. Ook tijdens het ontbijt is mijn maag niet helemaal rustig, snel naar mijn kamertje terug, maar ja dat wachten voor die liften word je ook niet altijd vrolijk van. Maar alla we gaan vandaag naar huis, laatste bits en pieces zullen we maar zeggen dus hier komen we ook wel weer doorheen

Ben dan ook blij als ik met de taxi snel op kantoor ben om ook hier een vriendelijk kamertje op te kunnen zoeken. De dag verloopt verder lekker, laatste zaakjes afronden, de juiste afspraken maken, acties uitzetten en niet te vergeten, alvast week 24 en 25 vastleggen voor de volgende visit. “Our Major Integration Test and system approval weeks”

Heb de lunch in onze gaarkeuken maar overgeslagen vanmiddag. Ben op zoek gegaan naar een supermarkt om wat droge koekjes en wat cole o.i.d. te scoren. Met enige verbazing kom ik in een MEGA supermarkt waar ze zowaar brood hebben. Ditis dus erg smaakvol als de boel onrustig is van binnen.

Op het moment dat dit gepubliceerd moeten we nog een ½ middagje werken op Nanjing Office. Na onze werkdag gaan we weer 23 uur reizen per taxi, metro, HS trein, taxi, vliegtuig, trein en taxi om uiteindelijk donderdagochtend thuis aan te komen

Ni Hao
Henk Jan