Actief, Trots en humor - Reisverslag uit Treporti, Italië van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Actief, Trots en humor - Reisverslag uit Treporti, Italië van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Actief, Trots en humor

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

31 Juli 2012 | Italië, Treporti

Na een heerlijke periode van Chilingzzzzzzzzzzzz was het tijd om eens ff wat actiefs te doen, tenminste af en toe op de fiets boodschappen doen verstaan wij niet onder actief doen.
Een daggie Aqualandia, het grootste waterpretpark van Italië, de mooiste, schuinste, bangmakerige etc. glijbanen van Italië. De (s)pacemaker, Stargate, KamiKaze, Tobogames Scary Falss etc.
We hebben ze allemaal gedaan en de een is nog spectaculairder dan de ander, ieder in zijn soort niet geschikt voor mensen met hartproblemen. Wat we nu niet hebben gedaan, echter bij ons vorige bezoek wel, een Bungee Jump maken, once in my lifetime but never do it again!!! En daar blijft het bij. Nee, we hebben een heerlijke dag gehad in dit park en veel, heel veel fun.

Terug op de camping lekker bijkomen, drankje hapje en verder helemaal niet meer, Chilingzzzzzzzzzzzz zoals Lauy dat noemt. Gewoon lekker genieten tussen de Italiaanse pensionadoos.

En dan ineens begint er iets (Italiaanse TROTS??)
Overbuurman: schreeuwt iets met stemverheffing naar de buurman
Buurman: Schreeuwt iets terug
Buurman: schreeuwt iets terug
Dit gaat een tijdje over en weer en word steeds heftiger
Ineens OVERBUURVROUW: basta
Overbuurvrouw: Basta. Basta, Basta
Overbuurvrouw met stemverheffing: BASTA
Beiden zeggen nog iets en het is weer rustig in de straat
De dagen erna ontlopen beide heren elkaar, zeggen niets en verschuilen achter hun Italiaanse TROTS, ook als een andere Italiaanse straatgenoot probeert te sussen zijn beide duidelijk, No No No No, mijn TROTS is dus duidelijk aanwezig.
Op het moment dat wij naar huis gaan is de situatie nog ongewijzigd, eigenlijk zijn we benieuwd hoe dit uitgaat.

Wat ook een slapstick is het parkeren van een camper op zijn plek (HUMOR!!!!)
Er komt een Italiaanse camper aan om de plek achter ons in te nemen, zonder te kijken rijd hij hem er op de kop in, ziet dat dit net past, begint aan het stuur te trekken in het mulle zand (HaJee zegt nog dit gaat mis) hij geeft verkeerd gas, trekt nog harder aan het stuur maar nu de andere kant op, geeft nog meer verkeerd gas, herhaald dit nog en paar keer en zit muurvast op de plek.
Wij hebben natuurlijk de grootste lol want alles voorspeld komt gewoon uit wat een stuk onbenul.
Hij springt uit de auto begint te bellen, heeft discussie met zijn vrouw en gaat gelaten staan wachten. Als er een trekker van de camping komt aanrijden word hij actief. Met Italiaans temperament gaat een en ander verder. Aanslepen met de trekker, camper omdraaien. Op de een of andere manier had de trekkerchauffeur door wat er ging gebeuren want die bleef op afstand wachten. Hij rijdt wederom de plek op, nu achteruit, laat zich stoppen door zijn vrouw vanwege de boom die er staat, trekt aan het stuur, geeft verkeerd gas, trekt weer aan het stuur etc. etc. etc. meneer zit weer muurvast met zijn campertje. Wij zien het met de nodige portie humor aan.
De trekker chauffeur rijdt weer voor, trekt hem los en rijd weg. Na enige tijd komt hij terug met rijplaten, legt deze keurig neer zoals het hoort, de camper eigenaar begint eraan te trekken alsof hij dit vaker heeft gedaan, de camping medewerker schut en loopt weg maarrrrrr het komt goed hij staat op de plek. He hé deze etappe is gelukt, jaja deze etappe want er moet nog een tent voorgezet worden, en het feest begint opnieuw. De ene stok na de andere knalt eraf en schiet eraf en kot tegen de camper aan, we lachen en lachen. We besluiten maar richting zwembad te gaan want dit word een gebed zonder eind. Al we terug komen staat er een mêlee van stokken met een dekkleed met touwtjes, en dat voor………….

Voor de rest doen we eigenlijk niet zoveel. Lau slaapt uit, gaat naar het strand, komt eten, afwassen en douchen en is weer weg. En zelf doen we helemaal niets, strand en zwemmen, douchen en eten en heel erg veel Chilingzzzzzzzzzzzz

Dit is hem weer voor nu
Ciao

• 02 Augustus 2012 - 21:48

Fam. Broer:

Hoi, hoi,

Zo te zien/horen hebben jullie je helemaal goed vermaakt daar. Waren jullie daar nu al eerder geweest (menen wij op te maken uit het reisverslag)? Wij weten niet of jullie inmiddels al weer thuis zijn, mocht dat niet zo zijn, veel plezier nog en blijf vooral genieten en anders ga lekker genieten van alle foto's (ook de napret is leuk).

Groetjes en tot snel!

Fam. Broer