De laatste loodjes in Spanje - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu De laatste loodjes in Spanje - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes in Spanje

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

15 December 2016 | Nederland, Schiphol

Het vorige verslag aangegeven dat wij klaar waren voor go-live in Parets en Santa Margarida I els Monjos. Welnu, we zijn live gegaan op de verjaardag van Sinterklaas. We zijn nog even bij hem aan de deur geweest om te feliciteren maar hij was niet thuis, hij was op reis zei de oppas Piet!!!!!!!!!!

De maandag was het een korte meeting om van de stakeholders een GO te krijgen. Ja, en zo’n eerste dag is dan altijd rustig, er gebeurt niet zoveel. Einde dag kunnen we afsluiten met 0 issues.
Daar de rest van de week bijna volledig bank holiday zijn in Spanje gaan we tijdig stoppen om dinsdag ff een paar daagjes naar huis te gaan. We eten s ’avonds in het hotel want, hoe gek ook, we zijn moe en willen de deur niet meer uit.

Dinsdagochtend vliegen we om 11 uur dus toch nog tijdig aan het ontbijt. Welnu, hier begint obstakel dag zoals wij hem hebben benoemd.
We willen ontbijten om 7.30 u om tijdig richting vliegveld te kunnen vertrekken echter vanwege bank holiday kan dit pas om 8 uur(obstakel 1). Ok later ff snel eten en door naar “el Prat”. Eenmaal onderweg mis ik een afslag en komen wij te dolen ergens rond Barcelona, de navigatie is ook niet je van het in de Jeep Renegade dus het duurt ff voordat weer de juiste richting hebben(obstakel 2). Eenmaal op het vliegveld lange rijen voor de security(obstakel 3). Als we na lang wachten en extra controles er eindelijk door zijn tijd voor koffie. Doe maar een medium, nu weet ik niet wat ze onder medium koffie verstaan echter dit word een soepkop koffie (obstakel 4). Als we dan eindelijk de koffie voor 80% hebben weggewerkt richting de gate, is tie veranderd (obstakel 5), eenmaal op de juiste plek bij de juiste gate staat het hele vliegtuig voor ons in de rij (obstakel 6). Wat kan er nog volgen zou je zeggen. Welnu zoeken voor een plek voor je handbagage (obstakel 7). Eenmaal in de lucht gaat het soepel. Eenmaal op Schiphol begint het lange wachten op de koffer (obstakel 8) mijn hemel wat duurt dit lang, Ronald heeft ondertussen al heel vaak achter de schermen proberen te kijken en te roepen voor zijn koffer maar dit mocht niet baten. Na ruim 30 min komt er eindelijk beweging en kunnen we verder, zou er nog meer komen. Eigenlijk niet om eerlijk te zijn, de trein is op tijd, ja ja, en ik heb een directe aansluiting naar huis. Mijn lieve schat heeft mij opgehaald en ben blij weer thuis te zijn, 9 dagen aan een stuk werken en van huis zijn is weer lang genoeg.

Woensdag en donderdag had ik rustige dagen thuiswerk gepland maar ook dit liep compleet anders, chaos troef, zal de details sparen echter neem maar aan dat het zo is geweest
Na een redelijk rustige zaterdag en zondag, na de helaas verloren voetbalwedstrijd direct weer richting Schiphol voor de allerlaatste visit alvorens we weer verder gaan. De reis loopt voorspoedig, Sjaak is mooi op tijd, tijd om nog even wat te eten en een bakkie te doen, beetje onrustige vlucht, auto ging relatief snel en om 00.30 uur in het Hotel, het kan zo eens verkeren.

Maandag ochtend weer 7.30 uur ontbijt en we kunnen weer beginnen. het wordt een spannende week in meerdere opzichten. De aankondiging dat deze week bekend word gemaakt wie er allemaal ontslagen worden binnen Nederland (ca. 150 mensen) en de eerste volledige week op een nieuw live systeem in Spanje. Vanaf het eerste moment is het onrustig, de eerste berichten van mensen die ontslagen worden komen maandagmiddag al binnen, poeh niet verwacht was de eerste reactie. Dinsdag en woensdag word het nog erger. Mensen waarvan je dacht dat die blijven gaan er uit en andersom. Nee, het wordt er niet leuker op maar wel onrustiger, en nu zitten wij op grote afstand van daar waar alles gebeurt, maar toch we worden volledig geïnformeerd en dit geeft ook onrust, het houd je gewoon bezig. Het systeem wat we hebben neergezet voldoet prima, bijna geen issue op een paar kleinigheden na. Nee, de issue liggen verder weg in Nederland en niet in ons systeem in Spanje.

De avonden vermaken wij ons prima, diverse restaurants bezocht, lekker gegeten en een heerlijk glaasje wijn, toch de rode draad overdag maar ook s ’avonds is toch de gigantische organisatie wijzigingen en de collega’s van wie we afscheid moeten nemen. Ik zal er nooit aan wennen.

Maar goed, we zijn bijna klaar in Spanje, de laatste uren gaan we wat laatste zaken afronden om vanavond terug naar Nederland te vliegen. We slapen op Schiphol in CitizenM hotel, tjee wat een futuristische kamer, net een luxe formule 1 hotel. Het inchecken is al volledig gedigitaliseerd, de kamer wordt volledig gestuurd door een tablet(tv/verlichting/temperatuur etc.), verder is de kamer erg klein met geen ruimte om iets neer te zetten, ja een bak onder het bed die geklemd zit tussen 2 muren op 2,50 meter afstand, de ronde douche en toilet voor in de kamer moet je gebruiken door een ronde deur dicht te doen, de douche werkt zelfs niet als de deur niet dicht is. de grote lobby is wel erg gezellig, dit is zeg maar de grote ontmoetingsruimte van het hotel waar alles gebeurt, en met alles bedoel ik ook bijna alles.

Maandag begint een nieuwe uitdaging, de start van de implementatie van Nederland bv. Oftewel we beginnen maandag in Hoek van Holland om in het nieuwe jaar Waalwijk en Zwolle voor te bereiden voor de overgang per 1 april (geen grap).

Voor nu zeg ik
Bye i bones festes i un feliç Any Nou
(tot ziens en alvast fijne feestdagen en een goede jaarwisseling)