Sunday and the days after - Reisverslag uit Exton, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Sunday and the days after - Reisverslag uit Exton, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Sunday and the days after

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

13 December 2017 | Verenigde Staten, Exton

Zoals in het vorige verslag aangegeven, wat gaan we doen op deze koude, besneeuwde zondag.
De receptie kon ook geen echt uitsluitsel geven wat er wel en niet allemaal te doen is in de buurt dus gewoon in de auto stappen en zien wat er gaat komen. Ik rijd langzaam richting Brandywine Valley in de sneeuwbuien met af en toe een zonnetje. Ik kom in een schitterende besneeuwd landschap terecht, prachtige glooiende lijnen, afgewisseld met bos, mooie en minder mooie bebouwing onder af en toe een schitterend mooi schijnende zon. Toch een voorrecht om hier met deze omstandigheden rond te mogen rijden. Ik heb geen foto’s kunnen maken (stoppen langs de smalle weggetjes is geen optie) maar af en toe hadden jullie die grijns op mijn gezicht moeten zien, genieten tot achter de komma, jee wat af en toe prachtige beelden. Ja op tv zie je ze weleens langskomen maar dit slaat alles als je er zelf midden tussen zit. Nee Brandywine Valley is echt prachtig, en mocht je ooit in de buurt zijn, kan ik “the surrounding” zoals ze het hier noemen aanbevelen. Als ik in de middag terug richting hotel ga even langs de shopping mall om wat eten te scoren en dan maar eens even een lekkere relaxte middag, per slot van rekening ben ik hier om te werken en de samengestelde agenda voor de komende dagen liegt er niet om. De middag doe ik nog ff een middag DUT, zal niet zeggen hoe lang. Het diner geniet ik bij SUBURBAN, een goed restaurant, veel vlees, maar je krijgt er in ieder geval groente bij en dat alles in een omgeving met veel televisies en luide muziek, All The American Way. Terug op de kamer nog even wat American Football kijken alvorens het bed op te zoeken.

Het ontbijt zullen maar niets over zeggen, gewoon slecht, maar daarentegen was de lunch op kantoor weer helemaal goed. De dag is er een met hobbels, veel open vraagstukken waar maar moeilijk een antwoord op te krijgen is. Toch leg ik er veel druk op want we hebben een deadline te halen. a) ik ga vrijdag weer naar huis en b) 22 December moet alles klaar zijn. Mochten er vandaag (maandag) en morgen (dinsdag) geen beslissingen worden genomen zal er met kerst en oud en nieuw. De maandagavond eten we met z’n 5-en bij Suburban, leuke conversaties, heel veel lol en voor je het weet is de avond weer voorbij. Moe maar voldaan duik ik mijn bedje in.

De Dinsdagochtend ontbijt ik in Hotel Garden Inn samen met mijn collega’s, tenminste een fatsoenlijk ontbijt. Na het ontbijt tijden Ray en Catharine met mij mee, Catharine moet voor haar ochtendroutine even langs bij Starbucks om haar favoriete Thee te kunnen drinken en Ray voor een bepaald merk koffie ik sla ff over, op kantoor is de koffie prima en kan ik de juiste sterkte bepalen, de slappe bocht van de Amerikanen kan ik niet echt waarderen, goed wij kennen Starbucks wel maar zo gek als de mensen hier op dit bedrijf zijn herken ik in ieder geval niet in Nederland.

Na Starbucks richting kantoor om weer verder te gaan waar we zijn gebleven. Op kantoor blijkt dat onze key-player Scott vandaag niet komt daar zijn vrouw opgenomen is in het ziekenhuis, het schijnt een bloedprop ergens in de longen te zijn echter zeker weet niemand het. Tja en dan moeten wij vooruit zonder iemand die echt de bevoegdheid heeft om beslissingen te nemen. In overleg met de Nederlandse Director van BioMed besluiten wij om zoveel mogelijk voor te bereiden, indien Scott niet terug op woensdagochtend nemen we in gezamenlijkheid de noodzakelijke beslissingen. Belangrijkste is dat Scott de ruimte heeft om nu bij zijn gezin te zijn, als het nodig is redden we ons wel zonder hem alhoewel dat uiteraard geen wenselijke situatie is.

Na de lunch gaan we met een groepje even een wandeling maken om even uit al het gedoe te zijn, even een frisse neus. Als we een kleine 15 minuten onderweg zijn komt er vanuit het niets (niet voorspeld) een gigantische plens water naar beneden, we hebben geen foto’s van onszelf gemaakt maar zien eruit als verzopen katten, kan er ook nog wel bij zullen we maar zeggen. De middag is het opdrogen en verder met de zakelijke beslommeringen. Rond 18.30 uur zetten we er een punt achter.

We gaan eten bij een Grieks restaurant met het hele team, een groep van 7, heerlijke multiculturele groep, 1 voormalige Chinees, 2 voormalige Indiërs, 1 Nederlander en 3 rasechte Amerikanen.
Voor we naar de Griek kunnen moeten we eerst langs een Liquor Store want ook hier is het, “bring you’re own drinks”. Lang verhaal kort, ik heb heerlijk gegeten, calamari en wat ander kleine Griekse voorgerechten en een hele grote witvis met groente en wat gepofte aardappel, dit alles met veel knoflook. Het drinken wat ze hadden ingekocht waren allemaal lokale drankjes, met en zonder alcohol en paste prima bij al dit heerlijke eten.

Rond 22 uur ben ik terug op de kamer en moet eerlijk bekennen, het lampje ging uit. Tv aan en lekker op bed liggen. Midden in de nacht heb ik de tv maar uitgezet totdat ik net voor de wekker wakker werd. De woensdag kan beginnen, als ik buiten kom is het -7 en zeg de weer app op de telefoon dat de gevoelstemperatuur rond de -20 ligt en door de strakke wind (kracht 6-7) kan dit ook wel kloppen

Voor nu stop ik ermee, ene nieuwe dag gaat beginnen en we zien wel wat die gaat brengen.
Groet uit Exton Pennsylvania

Henk Jan



  • 13 December 2017 - 15:30

    Marga:

    Je hebt het weer mooi verwoord Henk Jan! Ik zag het weer helemaal voor me! ☺ Succes met de laatste loodjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk Jan, Marga & Laurens

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 167461

Voorgaande reizen:

21 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Pantnagar India

25 Januari 2020 - 09 Februari 2020

Go-Live East Providence

03 Januari 2020 - 12 Januari 2020

Ff terug naar Taiwan

08 December 2019 - 20 December 2019

Nog net voor het einde van het jaar naar Taiwan.

03 Augustus 2019 - 11 Augustus 2019

Another trip to the USA

18 Januari 2019 - 24 Maart 2019

Een nieuw project in Taiwan

30 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Go-Live weeks in the USA

09 December 2017 - 16 December 2017

Extra reis, niet voorzien!

05 November 2017 - 18 November 2017

Again to the USA

06 September 2017 - 16 September 2017

Parsippany NJ & Exton PA

19 September 2016 - 11 December 2016

Another Project in Catalonie

24 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Even bijtanken

02 Februari 2015 - 13 Februari 2015

Business trip to the USA

08 November 2014 - 16 November 2014

The Big Apple & DC

23 Maart 2014 - 29 Maart 2014

First O2 visit

25 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Another USA visit

29 September 2013 - 06 Oktober 2013

Another project outside Holland

29 Maart 2013 - 05 April 2013

Weekend je weg + aansluitend werken

10 Maart 2013 - 15 Maart 2013

Granollers

25 Februari 2013 - 01 Maart 2013

La Garriga

11 Februari 2013 - 15 Februari 2013

Parets de Valles Espana

26 Januari 2013 - 08 Februari 2013

De laatste Nanjing China visit?

11 December 2012 - 14 December 2012

First visit to Parets del Valles España.

18 November 2012 - 30 November 2012

The Last visit to Asia this Year

08 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

China here we come again

16 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vakantie 2012

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Vakantie en integratie testen

10 April 2012 - 20 April 2012

Testen bits & bites

06 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Another China visit !!

21 November 2011 - 02 December 2011

Werken in Nanjing China (2)

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Nog even nazomeren

19 September 2011 - 29 September 2011

Werken in Nanjing China

16 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Relaxen op CampoFelice

18 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Een nieuwe ontdekking

28 Juni 2008 - 22 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: