Ff een tussendoor reis naar East Providence, Rhode - Reisverslag uit Seekonk, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Ff een tussendoor reis naar East Providence, Rhode - Reisverslag uit Seekonk, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Ff een tussendoor reis naar East Providence, Rhode

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

04 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Seekonk

Zaterdagochtend vroeg vlieg ik naar Boston, daar er zaterdagochtend vroeg geen treinen gaan om mijn vlucht te halen vertrek ik vrijdagavond. Marga en Guusje (onze nieuwe bewoner) brengen mij naar station Emmen-zuid. In alle rust met blauwnet naar Zwolle om vandaaruit met de NS verder naar Schiphol.
Ik heb op Schiphol een kamer geboekt in het Citizen M hotel, een fancy hotel, inchecken gebeurt volledig digital, de kamer word volledig gestuurd met een tablet maar het allerbelangrijkste, het is geluidsdicht en het bed is goed. De douche functioneert alleen als je op een rond plateau staat midden binnen de glasdeuren en JA je krijgt eerst een plens koud water over je heen. Om wakker te worden niet verkeert echter ik kan er niet aan wennen. Het ontbijt is zeg maar tussen een snackbar en McDonalds, mwah niet mijn ding dus die sla ik over voor een paar lekkere broodjes op de Terminal van Schiphol. De koffie is we oké dus die kan ik niet laten staan.

Het is ontzettend druk om 8 uur s ’ochtends op Schiphol, midden Nederland is de bouwvak begonnen en het lijkt net of de hele provincie Utrecht op Schiphol loopt, lange rijen voor de incheck, lange rijen voor de douane, ja eigenlijk waar staat geen lange rij. Gelukkig ben ik nog steeds priority member en kan ik via de snelle route, behalve de douane dan daar moet iedereen aansluiten . Tijd genoeg voor koffie en een broodje, nog ff kijken bij de diverse winkels en in alle rust naar de gate. Ik vlieg deze keer met Delta Airlines daar KLM geen weekendvlucht beschikbaar heeft aar Boston. Niet mijn favoriete luchtvaartmaatschappij maar goed, het is ff wat het is.

Boarding is weer zoals de Amerikanen het willen zien, veel vragen beantwoorden alvorens je goedkeuring krijgt. Eenmaal door dit proces kan ik via de priority-lane aan boord. We zijn met een uur vertraging uiteindelijk vertrokken echter de vliegtijd is 6 uur een 29 minuten dus we zijn snel aan de andere kant van de plas, betekent dus weinig tegenwind vanaf de poolcirkel. Customs op Boston Logan International gaat soepel alleen de koffer laat weer eens op zich wachten. Na ruim 40 minuten komt die van mij langsglijden, snel naar de shuttlebus en door naar Hertz om mijn auto te halen. Gelukkig ben ik Gold Member en kan ik pakken wat ik wil zonder in de rij te hoeven staan. Auto aanmelden bij de uitrit, GPS erin en rijden maar. Na een kleine 1 uur en 45 minuten kom ik dan ook aan bij mijn Hampton Inn in Seekonk Rhode Islands, net buiten East Providence. Gewoon hotel, grote kamer, heerlijk bed moet ik zeggen, douche is prima en de TV is zoals gewoon aan de zeer grote kant, voor de rest heel erg Amerikaans.

In de middag ff 2 uurtjes liggen om op de tijdsverschillen in te werken, het is hier 6 uur eerder en hoe eerder omschakelen hoe beter. Na mijn schoonheidsslaapje ga ik eten bij een van mijn favoriete restaurants welke op 600 meter lopen zit, TGI Friday. Ik geniet dan ook van de heerlijke spareribs met alles erop en eraan.

Rond 22.00 uur stort ik in, dan maar overgeven en zien hoe de nacht verloopt. Als ik om 02.20 uur wakker word is het rijkelijk vroeg. Even de benen strekken, ff wat water drinken en maar weer proberen, als ik nadien om 6.05 wakker word ben ik best wel blij. Goede nacht gehad, voel me uitgerust en kan er tegen denk ik op dit moment.

Ontbijt is gewoon Amerikaans, eieren, spek, aardappelen, wat toast, yoghurtje, en veel smoothies. Koffie is prima en de verse Jus d’orange ook. Na het ontbijt wil ik naar Newport, het schijnt een leuke plaats aan de kust te zijn op een dik uur rijden. Radio aan, GPS ingesteld en gaan.

Even een stukje geschiedenis over Newport:
Newport is een kustplaats in de Amerikaanse staat Rhode Island. De plaats kent een kleine 25.000 inwoners. Newport is bekend door de enorme villa's, een marinebasis en veel huizen uit de koloniale tijd, toen het een belangrijke havenplaats was. Het is een centrum van de watersport.
Aan het einde van de 19e en begin van de 20e eeuw was Newport een badplaats voor de welgestelde Amerikanen. Zij bouwden grote vakantiewoningen om daar de zomers door te brengen. Door de economische crisis van 1929 en de Tweede Wereldoorlog raakten veel van deze huizen in verval. In 1945 richtte een groep mensen een vereniging op om deze huizen te behouden, de Preservation Society of Newport County. Het eerste US Open golftoernooi en het eerste US amateurkampioenschap werden in 1895 gehouden op de Newport Country Club. Newport staat bekend in de geschiedenis van het tennis als de plaats waar in 1881 het eerste kampioenschap van de United States National Lawn Tennis Association (tegenwoordig United States Tennis Association) werd gehouden. Tussen 1930 en 1983 werden verscheidene malen de zeilwedstrijden voor de America's Cup in Newport gehouden.

Welnu ik parkeer ergens downtown op loopafstand van de haven zo lijkt het. Wat gelijk opvalt is de mooie bouw van de huizen, statig maar toch ook niet te, goed onderhouden en de meeste straten zijn gewoon klein en kneuterig voor Amerikaanse begrippen. Daar ik er al rond 8.30 uur rondloop is het heel erg rustig en kan ik heerlijk om me heen kijken, ik zal wat foto’s posten maar of dat het juiste beeld weergeeft?, de haven is mooi echter private property en mag dus niet worden betreden, toch liggen we wel een paar leuke “bootjes”. Na een paar uur rondlopen zeggen mijn voeten dat het voor de ochtend wel goed is geweest, terug naar de auto maar ja waar had ik die ook alweer geparkeerd? Na wat omzwervingen, ik wist geen adres, parkeerticket in de auto gelaten etc. toch maar aan mijn goede vriend Google Maps gevraagd waar het dichtsbij zijnde shopping centre is, en ja hoor paar bochtjes om en we hebben hem gevonden, was er ook wel aan toe want het was ondertussen 36 graden geworden en volgens mijn stappenteller had ik 7004 stappen = 5.51 km gelopen.

Nee het was leuk om er eens rond te lopen, de auto route terug ga ik over het patte land, ook hier mooie huizen, prachtige landschappen, mooie doorkijkjes maar ja, je mag nergens stoppen om foto’s te maken, dus neem van mij aan dat de omgeving de moeite waard is. Lunch pak ik bij Subway, gewoon lekker broodje met van alles en nog wat. Het is mu 13.30 uur in de middag op zondag als ik dit schrijf. Ik ga er een eind aan maken. De middag lekker bij het zwembad, relaxen, middag dutje etc. gewoon ff helemaal niets.

De groeten uit de US en tot de volgende
Henk Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk Jan, Marga & Laurens

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 167597

Voorgaande reizen:

21 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Pantnagar India

25 Januari 2020 - 09 Februari 2020

Go-Live East Providence

03 Januari 2020 - 12 Januari 2020

Ff terug naar Taiwan

08 December 2019 - 20 December 2019

Nog net voor het einde van het jaar naar Taiwan.

03 Augustus 2019 - 11 Augustus 2019

Another trip to the USA

18 Januari 2019 - 24 Maart 2019

Een nieuw project in Taiwan

30 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Go-Live weeks in the USA

09 December 2017 - 16 December 2017

Extra reis, niet voorzien!

05 November 2017 - 18 November 2017

Again to the USA

06 September 2017 - 16 September 2017

Parsippany NJ & Exton PA

19 September 2016 - 11 December 2016

Another Project in Catalonie

24 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Even bijtanken

02 Februari 2015 - 13 Februari 2015

Business trip to the USA

08 November 2014 - 16 November 2014

The Big Apple & DC

23 Maart 2014 - 29 Maart 2014

First O2 visit

25 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Another USA visit

29 September 2013 - 06 Oktober 2013

Another project outside Holland

29 Maart 2013 - 05 April 2013

Weekend je weg + aansluitend werken

10 Maart 2013 - 15 Maart 2013

Granollers

25 Februari 2013 - 01 Maart 2013

La Garriga

11 Februari 2013 - 15 Februari 2013

Parets de Valles Espana

26 Januari 2013 - 08 Februari 2013

De laatste Nanjing China visit?

11 December 2012 - 14 December 2012

First visit to Parets del Valles España.

18 November 2012 - 30 November 2012

The Last visit to Asia this Year

08 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

China here we come again

16 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vakantie 2012

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Vakantie en integratie testen

10 April 2012 - 20 April 2012

Testen bits & bites

06 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Another China visit !!

21 November 2011 - 02 December 2011

Werken in Nanjing China (2)

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Nog even nazomeren

19 September 2011 - 29 September 2011

Werken in Nanjing China

16 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Relaxen op CampoFelice

18 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Een nieuwe ontdekking

28 Juni 2008 - 22 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: