Werk, Boston en Reizen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Werk, Boston en Reizen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Werk, Boston en Reizen

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

12 Augustus 2019 | Taiwan, Taipei

Vrijdagochtend maken we ff een tussenbalans op waar we staan. Nog even gasgeven en het moet lukken om datgene af te ronden waarvoor ik ben gekomen. Nog steeds vinden we gaten in de P&ID’s echter we hebben Jim nu de hele dag beschikbaar om direct in de fabriek voor ons te kijken hoe e.e.a. werkelijk in elkaar zit om dit in een gestructureerde vormgeving geautomatiseerd te krijgen.
Voordat we het weten is het alweer lunchtijd, dit doen we samen met een groep collega’s bij Chillys, een nachobar meteen variëteit aan eten. Ik laat het bij een sandwich welke eerlijk gezegd prima smaakt.

Na de middag, rond 15 uur, een meeting met project management voor een status up-date, en wat mij niet verbaasd is dat ondanks dat waarvoor ik kwam af is er een uitstel van go-live aan zit te komen. Er zijn teveel rollen niet ingevuld, de data is niet op orde op veel onderdelen, samengevat, de organisatie is er nog niet klaar voor. Volgende week zal er definitief uitsluitsel komen, we gaan het afwachten. Glen gaat rond 16 uur richting vliegveld, hij vliegt via Atlanta terug naar Indianapolis om van daaruit nog 1 uur met de auto te rijden naar Frankfort IN, hij zal rond 2 uur in de nacht thuis zijn.
Ik ga rond 18 uur, als ik nog wat andere lopende zaken afgerond heb, richting hotel. Na een douche en nog wat relaxen naar mijn favoriete restaurant TGI Fridays. Het is gezellig druk en aan de bar is nog een plekje voor mij vrij. Het eten is weer zoals ik het gewend ben, goede steak, friet goed gebakken en bijna geen groente. Maar alla zaterdag weer naar huis en dan halen we de groente wel weer in.

Ik ben afgelopen week diverse keren op de bank, tv kijkende, in slaap gevallen. Welnu de tv is niet geweldig en ik heb dan ook veel oude films voorbij zien trekken waarbij ik dus in slaap viel, Home Alone 1, Home Alone 2, Oceans Eleven, Twelve en Thirteen echt je moet wat als er niet veel op tv is.
Zaterdagochtend na het ontbijt koffer pakken, uitchecken en richting Boston, ik vlieg einde dag dus heb nog een aantal uren voor mijzelf. Ik parkeer in het Convention Centre vlakbij de haven, van hieruit ga ik met een hop-on – hop-off bus de stad verkennen. Ik stap regelmatig uit, zie echt leuke dingen en moet eerlijk bekennen dat het er wel relaxed aan toe gaat. Er hangt een prettige sfeer, er is genoeg te zien en te doen, de mensen worden overal vermaakt met straatmuziek, optredens van artiesten, hier en daar staat een tekenaar, nee al met al prima toeven. Het weer speelt uiteraard ook mee, zaterdag maar ook de afgelopen week tussen de 34-39 graden. Daar het aan zee ligt is het klimaat niet te vergelijken met dezelfde temperatuur als #OpErica.

Na de lunch ga ik langzaam richting de parkeergarage, ik heb geparkeerd op level 4, maar ja waar op level 4 is de grote vraag, na een kleine ½ uur zoeken vindt ik mij auto terug, poeh dat was ff een dingetje. Nu moet ik nog terug naar de ingang omdat ik mijn P-ticket in de auto heb laten liggen en de betaalautomaat op level 1 staat. Ik was ervanuit gegaan dat zoals te doen gebruikelijk, je met een creditkaart bij de uitgang kunt betalen, maar goed ook weer opgelost. De auto weet ik nu wel snel te vinden dus op naar Logan International Airport.

Auto afgeven bij Hertz, als Premium Member is het neerzetten en weglopen, de rest zien we wel op de mail verschijnen. Ik ga me nog ff verkleden, korte broek en slippers worden ingeruild voor spijkerbroek en schoenen, daarnaast een vest wat in de kisten van Delta is het meestal erg koud.
Inchecken gaat via een terminal echter de bagage drop-off is toch ff anders dan op Schiphol, geen self-service maar gewoon aansluiten in de lange rijen om af te geven. Geen priority-lanes, daar doen ze niet aan. Na 45 minuten kan ik eindelijk mijn koffer afgeven. Nu de volgende horde, door de douane en security check, ook hier lange rijen en geen priority-lane, na een kleine 40 minuten ben ik hier ook doorheen. Blij dat ik tijdig richting vliegveld ben gegaan want ik heb nog precies 30 minuten voor boarden.

Eenmaal aan boord gaat alles als vanzelf, de vlucht is rustig, vliegtijd minder dan 6 uur. Als ik een paar uur heb geslapen wordt het ontbijt al geserveerd. Boven Londen wordt de landing al ingezet en rond 5.15 uur landen we dan ook op de Polderbaan, nog even 15 minuten taxiën en we staan aan Gate D3. Ff koffer halen en kijken wat de snelste treinreis naar huis is. De rechtstreekse lijn naar Zwolle vertrekt pas om 7.30 uur met aankomst in Emmen rond 10.30 uur. Ik heb nog een andere mogelijkheid via Amsterdam Centraal, met de internationale trein naar Zwolle, wachttijd ca. 30 minuten om met Vechtdallijntje naar Emmen te gaan, ben ik wel op 9.10 uur in Emmen. Ondanks wat extra overstappen neem ik deze verbinding, wil toch wel erg graag weer naar mijn eigen stekkie.
Op het station staan Marga en Guusje me op te wachten, heerlijk om je eigen weer te zien.

Het was een leuke enerverende trip, heeft veel energie gekost, heb leuke dingen naast het werk kunnen doen dus al met al met een heel erg goed gevoel weer thuis.

Voor nu was het weer een genoegen om de verslagen te maken en met jullie te delen
Groet en tot de volgende
Henk Jan

• 09 September 2019 - 10:22

Kjeld:

Altijd erg leuk om te lezen Henk-Jan!