Last operational day before Go-Life - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Last operational day before Go-Life - Reisverslag uit Nanjing, China van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Last operational day before Go-Life

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

01 Februari 2013 | China, Nanjing

Op donderdagochtend regende het zoals in het vorige verslag aangegeven. Niet echt stevig maar genoeg om de paraplu te gebruiken. In de loop van de ochtend is dit gestopt en en loopt de temperatuur richting de 15 graden.

De ochtend word door ons als NL team gebruikt om in detail het hele conversie plan te bespreken en indien nodig op detaisl aan te passen. Een sessie welke een aantal uren in beslag heeft genomen.
Tussen de middag heb ik amen met Klaas ff tijd om wat te eten te halen bij de supermarkt, even de benen strekken en even de SMOG inademen zullen we maar zeggen.

Na de lunch hebben de de detail cutover en conversie meeting met de lokale organisatie hier. Per activiteit word nogmaals uitgelegd wat we gaan doen, wat er van de mensen lokaal word verwacht en niet onbelangrijk, welke tijdslijnen hangen er allemaal aan vast. Na ruim 2 uur zijn we ook hier doorheen en dank kunnen we weer verder waarvoor we komen.

Ondertussen worden Corine gebeld door de reisagent, de koffer lijkt in 1ste instantie zoek, haar zwarte trolley was nergens te vinden. Maar zegt Corine ik heb helemaal geen zwarte trolley ik heb een spiksplinternieuwe rode Samsonite koffer waarna het even stil is aan de andere kant van de lijn. We bellen U zo terug mevrouw. Een kein ½ uurtje later opnieuw telefoon en jawel er is een rode koffer blijven staan echter er zat geen TAG meer op, of ze even wilde uitleggen wat er in de koffer zat gepakt, en na enige uitleg word bevestigd dat dit allemaal in de koffer zit. Yes dit is fase 1 maar dan fase 2, wanneer gaat hij op de vlucht naar Shanghai, na lang overleg gaat hij met de middagvlucht mee om dan vrijdag in Shanghai aan te komen. Dan moet fase 3 nog in werking worden gebracht: Hoe komt de koffer vanuit Shanghai naar Nanjing? Ok dit zijn zorgen voor vrijdag laten we eerst maar bericht krijgen dat hij in Shanghai op het vliegveld staat.

Aan het begin van de avond zitten wij de wachten op wat er gaat komen, ondanks afspraken over aan te leveren data komt er niets en is er absolute radio stilte. Ook krijgen we geen eenduidig antwoord op onze vragen en spreken de Chinesen elkaar tegen. Toch komt er rond 19 uur groen licht en worden er bestanden geleverd. We kunnen beginnen met data manipulatie.

Samen met Klaas heb ik nog ee lange avond voor de boeg dat is snel duidelijk. Ronald blijft ter ondersteuning en de rest gaat terug naar het Hotel om de avnd elders in te vullen. We proberen zo snel mogelijk te werken echter accuratesse is het toverwoord vandaag. We kunnen wel snel willen maar als we fouten maken krijgen we het aloude principe Garbage out Garbage in en dit is nu juist wat we niet meer willen. We hebben al genoeg shit gehad het afgelopen 1 ½ jaar hier in China.

Rond 20 uur word er eten gebracht en beginnen we weer aan het Project Kantoor eten: PIZZA same met een stel Chinese collega’s welke de financiele boeken moeten sluiten op het oude systeem eten we wat. Team NL PIZZA en Team China diverse Chinese gerechten. Enigste minuntje was het vergeten van wat frisdrank voor de rest is dit voor een keer prima te doen, wel concluderen we dat dit voor de rest van de visit geen structureel iets gaat worden.

Tegen de klok van 22 uur maken we ff een korte analyse waar we staan, we besluiten nog een paar zaken af te ronden om er dan voor vandaag een eind aan te maken. De concentratie begint ook af te nemen dat merken we allebei en we zitten zo langzamerhand toch redelijk stuk. Net voor 22.30 u lopen we uiteindelijk het kantoor uit om terug te gaan naar het Hotel.

Nog even snel een afzakkertje voor we naar bed gaan, de rest van de collega’s zit onderuitgezakt in de “bar” . Na een dag analyse gaan de eersten alweer richting bed terwijl wij nog aan het abschalten zijn. Niet snel nadat wij zijn aangekomen komen ze ook al met de rekening want de “bar” gaat sluiten. We besluiten dan ook maar om op de kamer nog even wat te drinken. Nog even ee belletje naar het thuisfront en tijd voor een goede nachtrust. Op het moment dat ik dit deel schrijf, vrijdagochtend, heb ik ee n korte nacht gehad. Mijn andere buurman moest zo nodig om 7 uur zijn alarm af laten gaan op een volume dat je bijna zou denken dat het hele hotel moest opstaan. Zal verder maar niet benoemen wat ik allemaal heb geroepen.

Dit is hem weer even voor nu, we gaan weer een lange dag tegemoet MET vanavond de feestavond van DSM Nanjing waarvoor wij ook uit zijn genodigd. Hierover morgen meer

NI Hao

Henk Jan