Second day and further - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Second day and further - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Second day and further

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

11 November 2017 | Verenigde Staten, Parsippany

Als de middag aanbreekt op deze dinsdag is het weer tijd voor lunch, verwachtingsvol wat ze nu weer gaan bestellen blijkt dat er iedere Dinsdag en Donderdag een extern bedrijf een soort van “imbiss” inricht. Welnu op het menu staat Soep, Braadworst met Pretlze, salade, chocolade koekjes, chips en nog wat andere zoetigheid. Als een echte Duitser zet ik mij achter een Pretlze met braadworst en uien, ach het is maagvulling en smaakt niet erg naar braadworst, de koekjes zijn redelijke calorie bommen en de cola neem ik maar mee naar de kamer, al met al een zware lunch zonder smaak

De Dinsdagmiddag heb ik een 4 uur durende meeting om over de issuelijst te gaan, aan het eind van de meeting concluderen we dat we op de helft zijn en woensdag verder gaan.
De avond ga ik weer met mijn 3 dames op stap, op speciaal verzoek gaan we Sushi eten. Ik kijk er naar uit, lekker vers gemaakt, veel vis en licht verteerbaar, I love IT. Als we in het restaurant aankomen blijken ze een surprise voor ons te hebben, je kunt er alleen eten, drinken wordt verwacht dat je dit zelf meeneemt, je kunt alleen een glas warm of koud water krijgen. Tja en nu, we zien rond om ons heen mensen met een biertje, wijntje of anderszins drinken zitten, wat ze dus zelf hebben meegebracht en dus op de hoogte waren van dit concept. Daar we toch wel trek hebben in Sushi besluiten we het bij een glas Amerikaans “chloor” water te houden, en eerlijk is eerlijk het eten is fantastisch. Het drankje nuttigen we nadien wel in de bar, hier treffen we nog meer binnengevlogen collega’s all over the globe die in Exton zijn voor een 3-daagse meeting, het was nog erg gezellig in de lobby bar.
Ik heb gelukkig een heerlijke nachtrust en slaap totdat wekketje gaat, ff douche, ontbijt en hop daar gaat ie weer, another day at the office zullen we maar zeggen. Als ik buiten kom is het erg koud, als ik op mijn thermometer op de telefoon kijk is het 2 graden, ook niet zo gek dus, als ik dan tevens even de voorspellingen meeneem voor de komend e dagen zal het niet veel warmer meer gaan worden dan max. 8 graden. We gaan het zien, warme kleding in de koffer dus kom maar op.
De lunch komt weer van onze Italiaanse vriend vandaag, alleen het beleg is anders. Die vent luistert alleen niet, ik had wederom zonder kaas besteld echter dat zal wel weer niet in het systeem passen, wat voor beleg er ook op zit, er zit altijd kaas tussen. Voor de rest heb ik over de hele dag ca. 7 uur zitten vergaderen, ben er wel klaar mee en eerlijk gezegd, na zo’n dag ben ik gewoon moe, je moet toch geconcentreerd blijven om de juiste beslissingen te forceren en dat voor een langere periode.
Rond 18 uur is het einde oefening en ga ik terug naar mijn Hotel, eerst ff douche pakken en dan zien wat de dames voor vanavond op de agenda hebben staan. Ik laat me graag verrassen en tot nu toe pakte dit goed uit. Deze keer ga ik niet met de dames mee, ze willen naar een Amerikaans chinees en hebben ook een groep uit India uitgenodigd om mee te gaan, ik pas even en blijf achter in het hotel. In alle rust eet ik hier en moet eerlijk bekennen, heb leuke gesprekken aan de bar met andere mensen. Als de groep terugkomt in het Hotel deel ik nog even in de vreugde en ga op tijd naar bed. De dag was heel intensief en goede nachtrust is nodig, op de kamer nog even basketbal gekeken, LA Lakers tegen de Bosten Celtics, het blijft verbluffend om te zien hoe het publiek tekeer gaat tijdens zo’n wedstrijd. Rond de klok van 22 uur gaan de luikjes dicht, zodat ik uitgerust ben als om 6 uur de wekker weer gaat.
Na het ontbijt om 7 uur op kantoor om aan een lange dag te beginnen. De meetings zijn weer intensief en kosten veel energie, part of the game zeg ik dan maar. De lunch word weer van extern gehost in het cafetaria, deze keer staat er Pulled Pork met rijst en zwarte bonen op het programma, hierbij een macaroni salade, chocolade cookies en een blikje frisdrank. Prima voor elkaar en smaakt allemaal erg lekker. De middag verder met waar we gebleven zijn om einde dag in de auto richting Parsipanny te gaan, een rit van z’n 2,5-3 uur als het verkeer meezit.
De avond is voor mij een hele bijzondere, ik ga Laurens ophalen vanaf JFK International Airport, samen een lang weekend vader en zoon beleven in New York, ik kijk er erg naar uit. Voor de eerste keer samen een weekend beleven en dan ook nog in de Big Apple.

Om 20.30 uur lokale tijd komt Lauy dan eindelijk door de douane, na een uur voor Customs in de rij te hebben gestaan. We rijden in het mannendingetje terug naar mijn Hotel in Parsippany, drinken nog wat, eten een flatbread en wat chicken wings en maken het niet te laat.
Na het ontbijt gaan we rond 9 uur richting the Big Apple, we parkeren in Jersey City en gaan met de Path naar het nieuwe station Oculon bij het WTC.

Laurens heeft een verlanglijstje aan bezienswaardigheden die we proberen af te strepen deze 3 dgn samen. We beginnen bij Rockefeller Centre, lopen naar de public Library, die helaas gesloten is vandaag, gaan door naad Broadway, Times Square en Iron Building, op de terugreis nemen we Macys nog mee, het grootste warenhuis van US om hierna Top of the Rock te doen, dit alles met een temperatuur van 2-3 graden en een gierende koude wind. Na dit alles gaan we met de metro terug naar Oculon om Ground zero oftewel 9/11 memorial te bezoeken, het loopt ondertussen richting 17 uur en het begint donker te worden.

Als we doorlopen naar de ingang van het 9/11 museum en de lange rij zien staan besluiten we om geen uren in de rij te gaan staan maar om terug ta gaan naar het Hotel.
Onder het genot van een drankje boeken we alvast tickets voor Liberty Island en 9/11 museum om morgen niet te lang in de rij te hoeven staan.

Nog ff een leuke anekdote alvorens dit verslag tot een einde te brengen. We lopen op Broadway ergens in de middag, Laurens zegt ineens ik moet even aangifte gaan doen bij de NYPD?? Que wat heb ik gemist vraag ik hem. Nee zegt ie ik ga aangifte doen, you want to know why?
I have been robbed, the city has stolen my hart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is hem voor nu, we gaan douchen, en eten om morgen weer uitgerust aan de dag te beginnen
Henk Jan