Second day and further - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Second day and further - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Second day and further

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

11 November 2017 | Verenigde Staten, Parsippany

Als de middag aanbreekt op deze dinsdag is het weer tijd voor lunch, verwachtingsvol wat ze nu weer gaan bestellen blijkt dat er iedere Dinsdag en Donderdag een extern bedrijf een soort van “imbiss” inricht. Welnu op het menu staat Soep, Braadworst met Pretlze, salade, chocolade koekjes, chips en nog wat andere zoetigheid. Als een echte Duitser zet ik mij achter een Pretlze met braadworst en uien, ach het is maagvulling en smaakt niet erg naar braadworst, de koekjes zijn redelijke calorie bommen en de cola neem ik maar mee naar de kamer, al met al een zware lunch zonder smaak

De Dinsdagmiddag heb ik een 4 uur durende meeting om over de issuelijst te gaan, aan het eind van de meeting concluderen we dat we op de helft zijn en woensdag verder gaan.
De avond ga ik weer met mijn 3 dames op stap, op speciaal verzoek gaan we Sushi eten. Ik kijk er naar uit, lekker vers gemaakt, veel vis en licht verteerbaar, I love IT. Als we in het restaurant aankomen blijken ze een surprise voor ons te hebben, je kunt er alleen eten, drinken wordt verwacht dat je dit zelf meeneemt, je kunt alleen een glas warm of koud water krijgen. Tja en nu, we zien rond om ons heen mensen met een biertje, wijntje of anderszins drinken zitten, wat ze dus zelf hebben meegebracht en dus op de hoogte waren van dit concept. Daar we toch wel trek hebben in Sushi besluiten we het bij een glas Amerikaans “chloor” water te houden, en eerlijk is eerlijk het eten is fantastisch. Het drankje nuttigen we nadien wel in de bar, hier treffen we nog meer binnengevlogen collega’s all over the globe die in Exton zijn voor een 3-daagse meeting, het was nog erg gezellig in de lobby bar.
Ik heb gelukkig een heerlijke nachtrust en slaap totdat wekketje gaat, ff douche, ontbijt en hop daar gaat ie weer, another day at the office zullen we maar zeggen. Als ik buiten kom is het erg koud, als ik op mijn thermometer op de telefoon kijk is het 2 graden, ook niet zo gek dus, als ik dan tevens even de voorspellingen meeneem voor de komend e dagen zal het niet veel warmer meer gaan worden dan max. 8 graden. We gaan het zien, warme kleding in de koffer dus kom maar op.
De lunch komt weer van onze Italiaanse vriend vandaag, alleen het beleg is anders. Die vent luistert alleen niet, ik had wederom zonder kaas besteld echter dat zal wel weer niet in het systeem passen, wat voor beleg er ook op zit, er zit altijd kaas tussen. Voor de rest heb ik over de hele dag ca. 7 uur zitten vergaderen, ben er wel klaar mee en eerlijk gezegd, na zo’n dag ben ik gewoon moe, je moet toch geconcentreerd blijven om de juiste beslissingen te forceren en dat voor een langere periode.
Rond 18 uur is het einde oefening en ga ik terug naar mijn Hotel, eerst ff douche pakken en dan zien wat de dames voor vanavond op de agenda hebben staan. Ik laat me graag verrassen en tot nu toe pakte dit goed uit. Deze keer ga ik niet met de dames mee, ze willen naar een Amerikaans chinees en hebben ook een groep uit India uitgenodigd om mee te gaan, ik pas even en blijf achter in het hotel. In alle rust eet ik hier en moet eerlijk bekennen, heb leuke gesprekken aan de bar met andere mensen. Als de groep terugkomt in het Hotel deel ik nog even in de vreugde en ga op tijd naar bed. De dag was heel intensief en goede nachtrust is nodig, op de kamer nog even basketbal gekeken, LA Lakers tegen de Bosten Celtics, het blijft verbluffend om te zien hoe het publiek tekeer gaat tijdens zo’n wedstrijd. Rond de klok van 22 uur gaan de luikjes dicht, zodat ik uitgerust ben als om 6 uur de wekker weer gaat.
Na het ontbijt om 7 uur op kantoor om aan een lange dag te beginnen. De meetings zijn weer intensief en kosten veel energie, part of the game zeg ik dan maar. De lunch word weer van extern gehost in het cafetaria, deze keer staat er Pulled Pork met rijst en zwarte bonen op het programma, hierbij een macaroni salade, chocolade cookies en een blikje frisdrank. Prima voor elkaar en smaakt allemaal erg lekker. De middag verder met waar we gebleven zijn om einde dag in de auto richting Parsipanny te gaan, een rit van z’n 2,5-3 uur als het verkeer meezit.
De avond is voor mij een hele bijzondere, ik ga Laurens ophalen vanaf JFK International Airport, samen een lang weekend vader en zoon beleven in New York, ik kijk er erg naar uit. Voor de eerste keer samen een weekend beleven en dan ook nog in de Big Apple.

Om 20.30 uur lokale tijd komt Lauy dan eindelijk door de douane, na een uur voor Customs in de rij te hebben gestaan. We rijden in het mannendingetje terug naar mijn Hotel in Parsippany, drinken nog wat, eten een flatbread en wat chicken wings en maken het niet te laat.
Na het ontbijt gaan we rond 9 uur richting the Big Apple, we parkeren in Jersey City en gaan met de Path naar het nieuwe station Oculon bij het WTC.

Laurens heeft een verlanglijstje aan bezienswaardigheden die we proberen af te strepen deze 3 dgn samen. We beginnen bij Rockefeller Centre, lopen naar de public Library, die helaas gesloten is vandaag, gaan door naad Broadway, Times Square en Iron Building, op de terugreis nemen we Macys nog mee, het grootste warenhuis van US om hierna Top of the Rock te doen, dit alles met een temperatuur van 2-3 graden en een gierende koude wind. Na dit alles gaan we met de metro terug naar Oculon om Ground zero oftewel 9/11 memorial te bezoeken, het loopt ondertussen richting 17 uur en het begint donker te worden.

Als we doorlopen naar de ingang van het 9/11 museum en de lange rij zien staan besluiten we om geen uren in de rij te gaan staan maar om terug ta gaan naar het Hotel.
Onder het genot van een drankje boeken we alvast tickets voor Liberty Island en 9/11 museum om morgen niet te lang in de rij te hoeven staan.

Nog ff een leuke anekdote alvorens dit verslag tot een einde te brengen. We lopen op Broadway ergens in de middag, Laurens zegt ineens ik moet even aangifte gaan doen bij de NYPD?? Que wat heb ik gemist vraag ik hem. Nee zegt ie ik ga aangifte doen, you want to know why?
I have been robbed, the city has stolen my hart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is hem voor nu, we gaan douchen, en eten om morgen weer uitgerust aan de dag te beginnen
Henk Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk Jan, Marga & Laurens

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 167005

Voorgaande reizen:

21 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Pantnagar India

25 Januari 2020 - 09 Februari 2020

Go-Live East Providence

03 Januari 2020 - 12 Januari 2020

Ff terug naar Taiwan

08 December 2019 - 20 December 2019

Nog net voor het einde van het jaar naar Taiwan.

03 Augustus 2019 - 11 Augustus 2019

Another trip to the USA

18 Januari 2019 - 24 Maart 2019

Een nieuw project in Taiwan

30 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Go-Live weeks in the USA

09 December 2017 - 16 December 2017

Extra reis, niet voorzien!

05 November 2017 - 18 November 2017

Again to the USA

06 September 2017 - 16 September 2017

Parsippany NJ & Exton PA

19 September 2016 - 11 December 2016

Another Project in Catalonie

24 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Even bijtanken

02 Februari 2015 - 13 Februari 2015

Business trip to the USA

08 November 2014 - 16 November 2014

The Big Apple & DC

23 Maart 2014 - 29 Maart 2014

First O2 visit

25 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Another USA visit

29 September 2013 - 06 Oktober 2013

Another project outside Holland

29 Maart 2013 - 05 April 2013

Weekend je weg + aansluitend werken

10 Maart 2013 - 15 Maart 2013

Granollers

25 Februari 2013 - 01 Maart 2013

La Garriga

11 Februari 2013 - 15 Februari 2013

Parets de Valles Espana

26 Januari 2013 - 08 Februari 2013

De laatste Nanjing China visit?

11 December 2012 - 14 December 2012

First visit to Parets del Valles España.

18 November 2012 - 30 November 2012

The Last visit to Asia this Year

08 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

China here we come again

16 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vakantie 2012

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Vakantie en integratie testen

10 April 2012 - 20 April 2012

Testen bits & bites

06 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Another China visit !!

21 November 2011 - 02 December 2011

Werken in Nanjing China (2)

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Nog even nazomeren

19 September 2011 - 29 September 2011

Werken in Nanjing China

16 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Relaxen op CampoFelice

18 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Een nieuwe ontdekking

28 Juni 2008 - 22 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: