Amazing day at New York city during Veterans Day - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Amazing day at New York city during Veterans Day - Reisverslag uit Parsippany, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Amazing day at New York city during Veterans Day

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

12 November 2017 | Verenigde Staten, Parsippany

Ff terug naar gisteren, de eerste dag samen door New York City. We hebben de stappenteller aangezet en komen erachter dat we 22600 = 13,2 km hebben gelopen uiteraard kom je hier pas achter als je gewoon uitgeteld terug bent op je hotelkamer.

Vanochtend na het ontbijt weer richting The Big Apple, we weten dat het vandaag Veterans Day is, een heel groots festijn om de veteranen die ergens in de wereld hebben gediend worden geeerd, we gaan er dus ook vanuit dat het heel erg druk is in New York. De wegen naar Jersey City zijn redelijk rustig, onderweg begint te auto te mekkeren dat de bandenspanning van het wiel rechtsvoor terugloopt, 29 PSI, 27, PSI en als we parkeren 25 PSI. We gaan het wel zien als we terugkomen, we parkeren nl voor een Hertz service center.

We nemen de Path richting WTC om over te stappen op de Subway richting Battery Park. Vervolgens stappen we op de boot naar Liberty Island en Ellis Island, het Statue of Liberty staat er prachting bij met de prachtige blauwe lucht die we vandaag hebben, koud ca 2-3 graden maar gelukkig minder wind dan gisteren. Als we de nodige “funny” pictures hebben gemaakt door aar Ellis Island om te zien hoe de emigranten vroegen binnen kwamen, Laurens vond dit wel leuk echter alleen jammer dat er zoveel FAKE spul te zien was en weinig origineels meer over was. Uit de Digital Guide maken we op dat na de Orkaan Sandy er redelijk veel is gesneuveld.

Als we terug zijn aan land lopen we door naar Wall Street, het is op TV altijd groter dan het in werkelijkheid is, toch leuk om even mee te pikken, we lopen door naar Brooklyn Bridge via de kade van de rivier. Eenmaal aan de voet van de brug begint de wandeling naar boven. Het blijft een indrukwekkend bouwwerk wat toch al ca 135 jaar dienst doet als verbinding tussen Manhattan en het vaste land.

We nemen van hieruit de Metro naar Central Park en de Trump Tower, na een rit van een kleine 25 minuten stappen we uit om terug te lopen naar 5th Avenue. Het is nu heel druk daar er over 5th Avenue de Parades voor Veterans day worden gelopen, really crowded zullen we maar zeggen. Hierna door naar Central Park en iedereen die Home Alone heeft gezien weet dat Kevin in het Plaza Hotel heeft gelogeerd en af en toe naar Central park liep om een dame die duiven voert te ontmoeten. Dit beeld hadden we beide nog scherp voor de geest, ook omdat we de film leuk vinden, we hebben dan ook in Central Park de plekken gezocht en gevonden waar zich dit allemaal afspeelde.

Als we tussendoor ff een Real New York Hot Dog wegwerken gaan we verder. 5 Blocks doorlopen naar 6th en 7th Avenue en we nemen de Metro weer terug naar WTC, World Trade Centre.

Ik heb zoals aangegeven kaartjes geboekt voor het 9/11 Memorial Museum en we gaan dus de dag hier afsluiten. Ik ben er eerder geweest en voor Laurens was dit de eerste keer maar ik moet eerlijk bekennen, het maakte op mij opnieuw indruk, laat staan voor Lauy. Als we uit het museum komen spreken we zeker een 15-20 minuten niet tegen elkaar. Het heeft indruk gemaakt zegt Laurens later, vooral de verhalen van Local New Yorkers die je nog nooit eerder had gehoord. Nee wij waren erover eens, met waardering en respect het echte verhaal verteld.

We nemen de Path terug naar Jersey City om richting de auto te gaan, tja wat zullen we aantreffen. Flat Tyre? Moeten we band wisselen? We maken vast een plan de campagne indien echt een lekke band. Als we bij de auto komen staat hij nog steeds recht. Als je er tegenaan drukt is hij wel wat leger dan de andere banden en ook op het dashboard geeft hij aan Low Tyre Pressure front right maar nog geen echte warning. We rijden derhalve gewoon terug naar Parsippany. Aan een lange dag komt een einde en rond 19.30 uur zijn we dan ook terug in het hotel. Ff de stappenteller checken voor vandaag en die komt uit op 22500 stappen = 12,9 km. Laurens zegt gekscherend dat we bijna de New York marathon hebben gelopen, 1 day to go and we go over it.

Welnu onze benen zijn op, de voeten doen pijn, de geest is vol indrukken, we doen nog een biertje, eten een burger en gaan relaxen op de kamer om weer op tijd naar bed te gaan voor The Last Day in The Big Apple.
Wij gaan nog ff relaxen, from The Big Apple
Cheers