Dat heb ik weer - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Dat heb ik weer - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Dat heb ik weer

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

28 Februari 2014 | Verenigde Staten, Augusta

Na de lunch op donderdagmiddag besluit de zon steeds hoger aan de hemel te gaan staan wat er in resulteert dat de temperatuur richting de 19 graden begint te lopen. Ook binnen in onze kleine werkruimte begint de temperatuur navenant te stijgen vanwege het ontbreken van een raam wat op kan danwel een werkende Airconditioning. Nu hebben Amerikanee werkelijk overal en altijd de airco aanstaan echter deze keer niet in onze werkruimte. Dit beloofd nog wat voor het weekend als de temperaturen boven de 20 graden gaat uitkomen.

De donderdagmiddag hebben we verder geen last meer van het netwerk wat betekent dat we nu echt volle vaart vooruit kunnen, discussies volop over de laatste restjes, laatste tooling wat ik moet aanpassen aan de laatste wensen en ga zo maar door, last bitch en pieces zullen we maar zeggen.

Aan het einde van de dag hebben we dan ook een redelijk voldaan gevoel en gaan ook redelijk afgedraaid terug richting ons hotel.

Ik besluit samen met Klaas om deze avond in het hotel te blijven, de rest gaat naar de outback een klein uurtje van het hotel vandaan om daar ergens te gaan eten. Samen met Klaas eten we aan de bar in het hotel en drinken gezellig een biertje, kletsen over van alles en nog wat. Ons beide bevalt dit deze avond erg goed, even niet met de hele groep van ondertussen 13 mensen op te hoeven trekken en de verplichte praatjes met eenieder te maken en he ff geen Engels praten, dit is ook erg relaxed.
Rond 21.45 uur gaan we richting kamer om ff rustig met de beentjes omhoog naar de tv te kunnen kijken, ff naar huis te bellen en verder helemaal niets te moeten.

Er ontstaan bij mij echter een probleem op de kamer als ik naar de badkamer wil. De deur zit op de een of andere manier in het slot en ik krijg hem niet meer open, DAT HEB IK WEER.
Als ik de receptie bel en mijn probleem uitleg beginnen ze over een muntje waarmee je moet draaien aan de schroef in de deurklink. Als dit ook niet werkt moet ik wederom bellen, echter ik moet echt nodig en probeer dit ook duidelijk te maken. Yes sir i understand the issue and will sent an engineer.
Na een klein ½ uur staat er en hele grote donkere meneer voor mijn deur met een schroevendraaier. Binnen 2 seconden heeft hij de deur weer open en mag ik, WHAT a RELIEF.

Ik maak een redelijke nachtrust. Om 05.30 uur ben ik uiteindelijk alweer wakker en wat nu. Weer gaan wandelen, eh … eh…., weet je ik ga eens gek doen. Om 6 uur sta ik in de GYM om mezelf in het zweet te jagen, eigenlijk knettergek natuurlijk maar als ik na een klein uur onder de douche sta voelt het toch wel erg lekker. Ontbijt en dan maar weer naar kantoor.

De mannen aan tafel zijn deze ochtend erg stil, er word weinig gekletst, nu hoeft dit natuurlijk ook niet altijd, maar het is wel eens anders. Als iedereen zijn spullen heeft gepakt weer in de diverse auto’s en maar weer richting kantoor. Op het kantoor aangekomen blijkt dat ik Raymond ben vergeten die met mij mee zou rijden, tenminste hij rijdt iedere ochtend met mij mee, DAT HEB IK WEER.
Ik heb hedenochtend alleen gekeken of ik 3 mensen in de auto had en dit was het geval ware het niet dat Bert gisterenavond is aangekomen en bij mij is ingestapt. Gelukkig was Ray deze ronde wat later vertrokken en heeft Raymond meegenomen.

Als Raymond op kantoor binnen komt kan ik dus geen goed meer doen en de rest maar lachen en stoken.
Gaandeweg probeer ik toch weer vrienden te worden met Raymond, heb hem een kleine nek massage gegeven, ff zijn haar gekamt, voorzien van snoepies en ga zo maar door. Ik heb hem zelfs aangeboden dat hij in mijn MERCEDES CL450 V8 mag rijden. Nee het was de hele dag dus lachen gieren brullen met dit soort praktijken. Wat ook echt lachen was vandaag is de temperatuur, in de loop van de middag is het gewoon 21 graden, dus als we de kans hebben af en toe ff buiten “frisse” lucht happen.

Hebben we dan ook nog gewerkt vandaag , jazeker we hebben hard gewerkt zelfs ondanks bovenstaande lol. Zo hard zelfs dat we iets voor liggen op schema.

Vandaag geen foto’s bij het verslag daar ik nog geen nieuwe heb gemaakt
Dus voor nu, HOWDY

Henk Jan

• 01 Maart 2014 - 10:06

Marga:

Leuk verhaal hoor! Wel erg sneu voor Raymond (hi, hi) Maar gelukkig kwam het goed.

Verslag uit: Verenigde Staten, Augusta

Another USA visit

Nadat ik de laatste tijd veel aan een van mijn vele project in Waalwijk heb gewerkt gaan we weer eens de plas over.
We gaan weer naar Augusta GA, USA, zo’n 3 uur rijden onder Atlanta.

We gaan de plant life brengen op het geïntegreerde SAP systeem wat we elders ook al in gebruik hebben.
In het weekend van 1 en 2 maart zal het hard buffelen worden om alle data over te zetten van het ene naar het andere systeem.
Alle voorbereidingen zijn getroffen, veel migratie is uitgevoerd, tijd voor de echte, zoals wij dit noemen, cut-over periode.
Nee het gaat een uitdaging worden om dit weer op tijd gereed te hebben, het zullen lange dagen gaan worden.

Wat ook de grote onbekende op dit moment is, het weer in Georgia.
De laatste weken is er een koude golf aan het overtrekken met sneeuwbuien, ijzel en gevoelstemperaturen van -20, ook hebben ze een aantal dagen te maken gehad met stroomuitval, we gaan het allemaal meemaken
Maandagochtend nemen we dan ook maar een beslissing welke kleding er de koffer ingaat en hoeveel van alles, je moet overal op voorbereid zijn zullen we maar zeggen.

Al met al hebben wij dus een aantal uitdagingen voor ons liggen.
Ik zal jullie via mijn blog dan ook weer op de hoogte houden van alles wat we meemaken.