Reis naar Pantnagar India - Reisverslag uit Pantnagar, India van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Reis naar Pantnagar India - Reisverslag uit Pantnagar, India van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Reis naar Pantnagar India

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

23 Februari 2020 | India, Pantnagar

Het is vrijdagochtend 06.30 u als de wekker gaat, vroeg op om de trein richting Schiphol weer te nemen, we moeten deze keer naar India, Pantnagar wel te verstaan. In de voorbereiding hebben we reeds ervaren dat het een lange onderneming gaat worden daar het reisbureau problemen had alles bij elkaar te krijgen. Pantnagar ligt nl vlak aan de grens met Nepal en is vanuit Delhi per auto, trein, bus en soms vliegtuig te bereiken, ik vlieg op Indira Gandhi International Airport en zal daar ook tijdens mijn transit van 9 uur in een hotel verblijven om later op zaterdag door te vliegen, als we alles hebben doorgerekend qua reistijd zal ik tussen de 25 en 27 uur onderweg zijn. Welnu eerst maar eens naar Amsterdam Schiphol Airport en dan gaan we het beleven.

De reis naar Schiphol is rustig en deze keer geen vertragingen of storingen bij de NS, inchecken gaat lekker snel alleen bij de douane is het erg druk, temeer daar er van de 12 maar 3 terminals gebruikt worden om de controleren, maar goed we hebben tijd. In de Business Lounge van KLM is het rustig in vergelijking met vorige keren, ik geniet er ff van zullen we maar zeggen, rustig broodje, bakkie etc. Als ik bij de gate kom is er toch enige verbazing aan mijn kant, nog nooit zoveel tulbanden bij elkaar gezien, eveneens de hoeveelheid meervoudig gehandicapte kinderen welke blijkbaar een boord gaan, ja verbazing alom. Boarden gaat verder prima en we zijn snel weg. F=daar het een hele oude Boeing 747-400 s zijn de stoelen krap, je kunt geen telefoon opladen en nog meer van dat soort kleine dingen die op moderne toestellen wel aanwezig zijn. De vlucht is verder rustig, verzorging is weer prima en na 7 uur en 5 minuten landen we op Indira Gandhi International Airport. Meteen zie je dat het een erg groot vliegveld is, ik heb me laten vertellen de grootste van de wereld. Vanuit het vliegtuig een kleine 30 minuten lopen naar security, Tja en security duurt ook lang, ze willen echt alles weten en zien, e-visum, paspoort, boarding pas, uitnodiging van dit zakelijke bezoek, dan nog foto maken en vingerscans. Dan nog een vragenlijst doornemen, zou bijna zeggen nog erger dan in de USA. Als ik hier door ben ligt de koffer al op de band, dat dan weer wel.

Ik heb een transit van 9 uur en volgens mijn reisagent zit mijn hotel op dezelfde terminal als je eruit komt, welnu kan je vertellen dat dat niet het geval is. Het geval wil namelijk dat als je je koffer hebt je direct voordat je de hal uitloopt in de lift moet stappen, en dat wist ik dus niet. Eenmaal buiten probeer ik erachter te komen waar mijn hotel is, als ik iemand van Holiday Inn Intl. Express zie staan toch maar even vragen, dat is nl mijn hotel. Hij begint te lachen als ik het uitleg, sorry sir you can’t go in again is zijn antwoord, OK en nu? Hij belt met het hotel om mijn reservering te annuleren en boekt een ander hotel voor mij, Airport Hotel International, hij begeleid mij naar de plaats waar de taxi mij op komt halen, vriendelijke man en erg behulpzaam, hij wil er uiteraard geld voor zien. Taxi staat er na ca. 20 minuten en de rit naar het Hotel duurt ook nog eens 20 minuten, als met al is het ondertussen rond 3 uur en ik moet om 7 uur weer opstaan. Goed snel onder de wol, het bed is net een houten plank met een deken er op, tjee wat hard, toch val ik door de vermoeidheid wel in slaap. Net voor de wekker van 7 uur ben ik weer wakker met zoals het voelt een gebroken rug vana het harde bed, snel ff douchen, een warm Indisch ontbijt is mijn deel, erg scherp eten, maar de koffie is prima. De taxi brengt mij terug naar de terminal voor mijn vervolgreis. Ze hadden mij snachts als gewaarschuwd dat het in de ochtend druk kan zijn en dat is zeker het geval, verkeer is dramatisch, chaotisch en heel veel oude meuk op straat. Eenmaal op Domestic Temrinal staan er mega rijen voor security, aansluiten en blijven ademhalen is het devies. Als ik er eenmaal door ben krijg ik door dat mijn vlucht met 1 uur is vertraagd, blij toe want ik had anders moeten rennen om hem te halen. Wederom verbazing aan mijn kant hoe waanzinnig groot dit vliegveld is, kom wel aan mijn wandelpassen deze dag. Eenmaal bij de gate zitten er al veel tulbanden te wachten, ik zou hier graag een paar foto’s van maken echter er is een fotografie verbod op het hele vliegveld en ik heb nog niemand met een smartphone ook maar iets zien maken dus ik hou me er ook maar aan.

Als we met de bus naar het vliegtuig worden gebracht blijkt dat wij met een kleine Turbo Propeller ATR-62 700 vliegen, toestel is met 18 mensen voor de helft gevuld maar goed we kunnen eindelijk verder. Na een klein uur en rustige vlucht landen we op Pantnagar Airport, een heel klein vliegveld met een start en landingsbaan en een kleine terminal. We moeten over het platform lopen naar de “aankomsthal”. Als we daar wachten worden de koffers met een handkar naar de hal gebracht, zoals het hier gaat dus. Als ik buiten kom vechten de taxi chauffeurs om de paar mensen die vervoer moeten hebben, het maakt mij niet zoveel uit als ik maar naar mijn Hotel Radisson Blue wordt gebracht. Een kleine 20 minuten later stap ik dan ook uit en zit mijn reis er op, vrijdag om 07.20 uur vertrokken van huis en zaterdagmiddag om 13.26 uur ben ik op plaats van bestemming, het was een onderneming en ik weet nu ook weer waarom ik dit project zo lang tegen heb gehouden en eigenlijk niet wilde doen, maar goed het is wat het is. Kamer is prima, ff douche om op te frissen en ff paar uurtjes “bijslapen”. Einde middag ff heerlijk in de tuin gezeten, helaas is het zwembad leeg voor onderhoud echter de manager heeft mij belooft dat komend weekend alles weer open is. Eten doe ik s’avonds in het hotel, moet eerlijk bekennen dat ik heerlijk heb gegeten. Rond 22.30 u gaat het lampje uit en val ik in slaap. Word rond 3.15 uur wakker wat niet gek is voor een eerste nacht, rond 4.30 uur weer in slaap gevallen totdat er een bel gaat, blijkt iemand de krant te komen brengen en vragen of ik nog wasgoed heb, is ondertussen ook rond 9.15 uur dus maar goed ook, kan tot 10 uur ontbijten. Na het ontbijt paar uurtjes wezen wandelen in de omgeving van het hotel, smerig, stoffig, chaotisch en een uithoek anders kan ik het niet omschrijven.

Als ik dit eerste verslag maak is het zondagmiddag rond 13 uur, ff rustig op de kamer, korte broek aangedaan bij 25 graden en zo maar eens verder op ontdekkingsreis.
Dit is hem voor nu als eerste van wat er nog komen gaat, ben hier nog tot 6 maart dus heb nog ff te gaan.

Groet uit Pantnagar, India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk Jan, Marga & Laurens

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 167074

Voorgaande reizen:

21 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Pantnagar India

25 Januari 2020 - 09 Februari 2020

Go-Live East Providence

03 Januari 2020 - 12 Januari 2020

Ff terug naar Taiwan

08 December 2019 - 20 December 2019

Nog net voor het einde van het jaar naar Taiwan.

03 Augustus 2019 - 11 Augustus 2019

Another trip to the USA

18 Januari 2019 - 24 Maart 2019

Een nieuw project in Taiwan

30 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Go-Live weeks in the USA

09 December 2017 - 16 December 2017

Extra reis, niet voorzien!

05 November 2017 - 18 November 2017

Again to the USA

06 September 2017 - 16 September 2017

Parsippany NJ & Exton PA

19 September 2016 - 11 December 2016

Another Project in Catalonie

24 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Even bijtanken

02 Februari 2015 - 13 Februari 2015

Business trip to the USA

08 November 2014 - 16 November 2014

The Big Apple & DC

23 Maart 2014 - 29 Maart 2014

First O2 visit

25 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Another USA visit

29 September 2013 - 06 Oktober 2013

Another project outside Holland

29 Maart 2013 - 05 April 2013

Weekend je weg + aansluitend werken

10 Maart 2013 - 15 Maart 2013

Granollers

25 Februari 2013 - 01 Maart 2013

La Garriga

11 Februari 2013 - 15 Februari 2013

Parets de Valles Espana

26 Januari 2013 - 08 Februari 2013

De laatste Nanjing China visit?

11 December 2012 - 14 December 2012

First visit to Parets del Valles España.

18 November 2012 - 30 November 2012

The Last visit to Asia this Year

08 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

China here we come again

16 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vakantie 2012

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Vakantie en integratie testen

10 April 2012 - 20 April 2012

Testen bits & bites

06 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Another China visit !!

21 November 2011 - 02 December 2011

Werken in Nanjing China (2)

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Nog even nazomeren

19 September 2011 - 29 September 2011

Werken in Nanjing China

16 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Relaxen op CampoFelice

18 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Een nieuwe ontdekking

28 Juni 2008 - 22 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: