Deel 2 van de week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu Deel 2 van de week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

Deel 2 van de week

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

26 Januari 2019 | Singapore, Singapore

De donderdagochtend is één als zoveel, douche, ontbijt en richting kantoor.
Het is heel druk in het openbaar vervoer, we moeten een bus laten gaan omdat er niemand meer bij in kan, ook de volgende overstap het zelfde liedje. Al met al doen we i.p.v. 45 minuten er nu ongeveer 1 ½ uur over om op kantoor te komen, he tis wat het is.
De donderdag ochtend lekker gewerkt tot lunchtijd wat hier een feestje moet zijn. Wat ik van de collega’s begrijp is dit de belangrijkste maaltijd van de dag. Nu begrijpen we ook waarom ze ons zoveel eten voorschotelen. Welnu ik was er een beetje klaar mee vanmiddag, en mijn NL collega met mij dat we alleen een salade hebben gegeten. De dag sluiten we af rond 5 uur en gaan terug richting Jen Tanglin Hotel. We hebben rond 19.30 uur afgesproken met een collega die we sinds ons China project niet meer uitvoerig hebben gesproken.

Na een uurtje relaxen met de bus en metro naar Clarcke Quay district waar we hebben afgesproken. Na wat gelopen te hebben gaan we Vietnamees eten, weer een andere keuken deze week, het kan niet op. Moet eerlijk bekennen dat het echt verrukkelijk was, had ik niet verwacht omdat ik de keuken niet ken. Na het eten lopen we via de rivier naar het Fullerton om door te lopen naar Marina Bay by Night. Met de nodige uitleg van het e.e.a. van de NL collega die in Singapore woont belanden we uiteindelijk in zijn appartement om even een blik te werpen (ben hier 4 jaar geleden ook al geweest alleen toen was hij nog single en ondertussen is hij getrouwd) Hij woont schitterend met uitzicht op het Marina Bay Hotel en de haven. Van hieruit lopen we verder en maken uiteindelijk de 4 km ronde rond de hele haven, de voeten beginnen zich alweer te melden. We besluiten met de taxi terug te gaan naar het hotel want het loopt richting 1 uur en we moeten morgen weer vroeg op. Aan een heel erg gezellige avond komt een eind en moet maar voldaan kruip ik in bed.

Vrijdagochtend is het waanzinnig druk bij het ontbijt, mijn 2 NL collega’s moeten koffers pakken en op mijn kamer opslaan, het is waanzinnig druk bij de uitcheck balie, we missen de eerste bus, de overstap loopt niet soepel daar de eerste bus vol zit, lang verhaal kort, we komen na ongeveer 2 uur op kantoor, ruim een uur later dan normaal. Murphy’s law zullen we maar zeggen!!!

De vrijdag is er een van door bikkelen ondanks dat ik moe ben, de lunch wordt genuttigd bij een Italiaans restaurant waar ik een heerlijke Pasta eet en de middag is er één van afwerken van de agenda van deze week, moe maar absoluut voldaan sluit ik mijn eerste week Knowledge Exchange af. Ook mijn collega die ik heb getraind is moe, heeft veel om over na te denken en nog veel meer om te lezen, nee ook die had een goede week gehad. Einde middag terug naar het Hotel.

Vrijdagavond gaan mijn collega’s terug naar NL, we doen lekker rustig aan, eten nog wat en rond 21.30 u gaan ze richting Changi Airport voor de 13 uur durende terugvlucht. Zelf drink ik nog wat, kijk wat tv en maak er een relaxavond van. Zaterdag eerst maar eens uitslapen voor zover ik dat nog kan, jawel 8 uur word ik wakker, zo dat hebben we weer te pakken. Sowieso wil ik er een rustig weekend van maken maar dat weet je nooit.

Ik heb zaterdag wel weer een aha erlebnis in Singapore, het is erg warm, 34-36, en de zon steekt behoorlijk, wederom zie ik veel mensen met een paraplu lopen, en ja hoor nu begrijp ik weer waarom, ze willen de hitte van de zon niet op hun huid hebben. Ook het opmaken met heel veel witte creme is zo’n aha erlebnis, was ook zo ze willen allemaal een lichtere huid, tenminste de dames. Verder ben ik zaterdag in Raffles Quay, Clarke Quay, Marina Bay distirct, Harbour front en Orchard road geweest, zelfds helemaal lopend naar Dooby Quat geweest, een wandeling van ongeveer 4 km. S’middags nog even langs het zwembad gelegen. S’avonds heerlijk Vietnamees gegeten en het begin van het I-Light festival bekeken in Marina Bay. I-Light festival houd in dat ongeveer 30 kunstenaars met verlichting en muziek allerlei kunstwerken hebben gemaakt, deze avond is het proefdraaien wat het grote spektakel gaat maandag beginnen. Moet eerlijk bekennen dat er hele mooie kunstwerken bij zijn. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als alles maandag draaid.

Voor nu zeg ik, tot het volgende verslag
Groet uit wederom een warm Singapore
Henk Jan