De laatste loodjes - Reisverslag uit Erica, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Erica, Nederland van Henk Jan, Marga & Laurens Grobbe - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Henk Jan

Blijf op de hoogte en volg Henk Jan, Marga & Laurens

03 Februari 2019 | Nederland, Erica

Donderdagochtend mis ik mijn bus, rijdt voor mijn neus weg. 12 minuten wachten in een hoge luchtvochtige warmte is het devies. Het is wat het is, Singapore is een geweldige wereldstad maar af en toe is het voor mij, als blanke Hollander, iets te warm op de vroege ochtend.
Als ik in de bus incheck blijkt ook mijn buskaartje nog maar voor 1 ritje saldo te hebben, dat wordt een uitdaging vandaag om ergens op de campus mijn kaartje op te waarderen. Collega’s zullen hulp moeten bieden in deze.

Eenmaal op kantoor laten alle presentatie schermen het afweten. Murphy’s law zullen we maar zeggen. Niets maar dan ook niets functioneert. De mannen van IT support zijn bijna een uur druk om alles weer up-en-running te krijgen.
De lunch vanmiddag was er een met verrassing bij Habitat by Honestbee. Om toegang te krijgen moet je een app op je telefoon donwloaden, eenmaal geinstalleerd krijg je een toegangscode op je telefoon, deze code scan je bij binnenkomst, de hal bevat een 20-tal counter voor diverse soorten eten. Voor iedere counter waar je de een code moet scannen en vervolgens op de app je bestelling maken. Als dit is gebeurt scan je de code op een tablet en ga je in de wachtrij staan totdat je een bliep op je telefoon krijgt dat je maaltijd gereed is, je scan code moet overeen komen met de bliep code en je krijgt je maaltijd, afgerekend word er rechtstreeks op je creditcard welke je bij installatie hebt moeten ingeven. Ook als je de deur uit wilt heb je de scancode van je betaling nodig om door de poortjes te mogen. Op zich een leuk concept maar eerlijk is eerlijk, denk persoonlijk dat dit meer iets is voor de jeugd dan voor de “oudere” garde.
De middag is er een van alignment meetings en verder met de knowledge exchange agenda, rond 17 uur zet ik er een punt achter. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee.

Eenmaal terug in het hotel heb ik eigenlijk ook geen zin meer om nog weer wat te gaan ontdekken, voor het geval ik de stad nog niet genoeg heb ontdekt en er nog dingen zijn die ik nog niet weet. Nee relaxen, nog een keer Vietnamees eten in Clarcke Quay, lekker koude Tiger ernaast en verder niets meer. Nee het is donderdagavond dat ik er klaar mee ben, klaar met de warmte, klaar met de airco ruimtes, klaar met buiten de deur eten, klaar met de hotelkamer, klaar met……………
Lekker op tijd slapen en verder niets meer.

Vrijdagochtend als ik de koffer heb gepakt en uitgecheckt (koffer in opslag) nog een keer met 2 verschillende buslijnen naar kantoor. De dag is er een van terugkijken op de afgelopen 2 weken, hebben we niets gemist, is alles besproken maar ook een van voorbereiden voor de Taiwan visit.

Rond 4 uur in de middag is het klaar, handjes schudden en terug naar het hotel. Bakkie koffie drinken, nog even wat eten bij Dan Ryans Chicago Grill, koffer ophalen en rond 19.30 uur met taxi richting vliegveld. Ik ben er helemaal klaar mee deze trip, is ff geleden dat ik mij zo heb gevoeld moet ik eerlijk bekennen. Wil gewoon weer ff thuis in mijn eigen omgeving zijn, eigen bed, mijn eigen alles.

Eenmaal op Changi Airport loopt het soepeltjes, inchecken, door douane en rustig wachten in de lounge wat komen gaat en nog even een frisse douche. Wetende dat de vlucht naar Parijs ca. 13 uur zal duren, transit van 1 uur en nog een vervolgvlucht naar Amsterdam van klein uurtje. Ik hoop dat ik genoeg warme kleren heb alle berichten lezende. Heb in ieder geval een trui en dikke jas mee en dan zien we wel. Op Charles de Gaulle is de transit stressen. We landen achterop E pier, moeten ongeveer 30 minuten lopen, dan met de shuttle naar F Pier, omdat we van buiten Europa komen weer handbagage check en een douane check. Gezien de hoeveelheden mensen en de korte tijd is het voordringen en voordringen om maar op tijd aan boord te komen. Met het zweet dik op het voorhoofd lukt het om precies op tijd te boarden voor het laatste stukje, poeh had ik graag anders gezien.

Rond de middag op station alwaar de buurman gereed staat om mij naar huis te brengen.

Ik sluit hem nu even, even 6 dagen thuis helemaal niets. Zaterdag vertrek ik alweer naar Taipei in Taiwan voor het vervolg van ons Project, iets teveel van het goede maar goed ff doorbijten.
Tot het volgende verslag vanuit Taiwan

Groet voor nu

Henk Jan